امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

«تحریف» خطرناک‌ترین آفت برای انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تحریف را خطرناک‌ترین آفت برای انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین سلاح دشمن در جنگ نرم دانست.
کد خبر: ۹۴۸۹۲۵۰
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی بر پایه محور‌های قرآنی اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی بر پایه آیه ۳۶ سوره مبارکه النحل شکل‌گرفته است و همان‌طور که در این آیه، خداوند متعال بر دوری‌جستن از طاغوت تأکید می‌کند در انقلاب اسلامی مبنا و اساس شکل‌گیری نیز رهایی از سلطه ظالمان و دوری‌جستن از طاغوت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مانند انقلاب پیامبر (ص) یک مکتب و ادامه‌‎دهنده راه پیامبر و امامان معصوم (ع) است و برای رسیدن به اوج این مکتب باید گفتمان در عرصه‌های مختلف و در راستای حفظ ارزش‌ها نیز وجود داشته باشد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: انقلاب اسلامی، استمرار مکتب ارزش‌ها و انبیا الهی و استمرار مکتب ائمه معصوم (ع) است که برای تحقق کامل این مکتب و دستیابی به اوج نیاز به گفتمان وجود دارد به همین دلیل انقلاب اسلامی مکتب و گفتمان محسوب می‌شود.

مدرسی استقلال کشور را از نتایج به‌ثمررسیدن انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید کشور ما همچنان یک کشور سلطه‌پذیر بود و به‌عنوان یک کشور سلطه‌پذیر باید منافع و منابع مالی کشور‌های استعمارگر را تأمین می‌کردیم و نه‌تن‌ها ارزش‌های کشور بلکه قومیت‌های موجود در ایران را نیز به بهانه‌های مختلف از دست می‌دادیم.

وی با اشاره به فرجام سایر انقلاب‌های اتفاق افتاده در جهان بیان کرد: انقلاب اسلامی بر سه‌پایه دین، مردم و رهبری شکل‌گرفته است و اگر رهبری نبود همانند بسیاری از کشور‌ها نمی‌توانست این حرکت اجتماعی و مردمی به سرانجام برسد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: هنر امام خمینی (ره) مبارزه هم‌زمان با استعمار و استبداد بود و مانند جریان مشروطیت یا نهضت ملی صنعت نفت، مبارزه با یک بعد استعمار و استبداد نبود.

مدرسی ادامه داد: امام خمینی (ره) از تجربه تاریخی دو انقلاب مشروطه و نهضت ملی صنعت نفت بهره کامل گرفتند و انقلاب را بر پایه نفی استعمار و استکبار به‌صورت هم‌زمان شکل دادند به همین دلیل کسی نتوانست در این جریان و انقلاب رخنه کند.

وی با اشاره به اینکه تحریف، ابزار مهم دشمن است، عنوان کرد: امروزه مهم‌ترین ابزار دشمن تحریف است؛ همان تحریفی که در برابر تبیین وجود دارد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: تحریف آن‌قدر تأثیر دارد که حضرت علی (ع) را خانه‌نشین کرد، آن‌قدر تأثیر دارد که چندین هزار نفر را در برابر امام حسین (ع) قرارداد و نمونه‌های دیگر؛ امروز هم انقلاب اسلامی نیز با همین تحریف رو‌به‌رو است.

مدرسی ادامه داد: در این تحریف دشمنان تلاش می‌کنند تا بگویند نه دین توان تشکیل نظام اسلامی را دارد و نه نظام اسلامی اگر شکل گرفت کارآمد خواهد بود؛ بنابراین باید به دشمنان بگوییم که اگر یک نظام اسلامی ناکارآمد بود چگونه می‌توانست ۸ سال در برابر چندین کشور سلطه‌گر مقاومت کند و در نهایت پیروز میدان شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف در دوران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر نظام اسلامی ناکارآمد بود چگونه این کشور را در عرصه‌های علمی و پزشکی به این‌قدرت رساند و یا چگونه می‌توانست قدرت اول منطقه شود و مثال‌های بی‌شمار دیگر، بنابراین تحریف خطرناک‌ترین آفت برای انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین سلاح دشمن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار