یکی از آموزه‌های رسول‌خدا اعتقاد به کرامت زن است

نشست جهاد تبیین به مناسبت دهه مبارک فجر در بخش لادیز به همت حوزه عشایری بقیة الله (عج) در لادیز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۴۰۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بسیج از میرجاوه، نشست جهاد تبیین به مناسبت دهه مبارک فجر در بخش لادیز به همت حوزه عشایری بقیة الله (عج) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لکزایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه و جمعی از بسیجیان و اعضای اداری آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لکزایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه در این مراسم گفت: یکی از آموزه‌های رسول‌خدا(ص) که به صورت‌های مختلف در سخن و سیره ایشان تکرار شده، اعتقاد به کرامت زن است، رسول‌خدا(ص) فرمود: «بهترین شما، بهترینتان با خانواده است و من بهترین شما با خانواده هستم. جز کریمان زنان را تکریم نکنند و جز انسان‌های پست زنان را تحقیر ننمایند.»

همچنین وی افزود: اسلام در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز، برای زن شخصیت مستقل حقوقی قائل است. دخالت زن را مانند مرد در تمام فعالیت‌های اجتماعی و شئون سیاسی جایز می‌داند و هیچ فرقی بین آن دو از این جهت نمی‌گذارد.

حجت الاسلام لکزایی ادامه داد: مشارکت زنان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بیعت، هجرت و دیگر فعالیت‌های اجتماعی هم پای مردان در عصر رسالت، دلیل احترام پیامبر(ص) به حقوق و مقام زنان در حوزه عمومی است.

ارسال نظرات