ایران استوار،44 سال افتخار/1

مستند پروژه آبرسانی به روستای «نُقدی علیا» استان اردبیل

اهالی روستای نقدی علیا شهرستان مشگین‌شهر به همت بسیج سازندگی استان اردبیل از نعمت آب شرب پایدار و سالم برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۴۸۹۷۵۶
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

مستند پروژه آبرسانی به روستای «نُقدی علیا» استان اردبیل

مستند از میلاد نوری / به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در آیین افتتاح طرح آبرسانی بسیج سازندگی استان اردبیل به روستای «نُقدی علیا» مشگین‌شهر اظهار کرد: مردم این روستا با وجود جمعیت نسبتا زیاد از نظر آب شرب در مضیقه بودند به طوری در ایام تابستان تنها یک ساعت از آب شرب برخوردار بودند و آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های اطراف روستا تامین می‌کردند که این مشکلات به همت بسیج سازندگی رفع شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به هزینه کرد بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار در این پروژه گفت: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر خط لوله، ۱۰۰ متر مکعب حجم مخزن و با حجم آب ۴۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و همچنین با لایروبی و احداث ۲ چاه نیمه عمیق و اجرای قنات و ۲ ایستگاه پمپاژ اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی روستای نقدی علیا در قالب مجتمع سبلان ۱۷۰ متر از محل رودخانه تا محل پمپاژ ارتفاع دارد که به همت جهادگران بسیجی، از مسیرهای صعب‌العبور و سنگلاخ اجرا شده است.

فرمانده سپاه استان اردبیل به همت و تلاش شبانه‌روزی و جهادی بسیجیان و جهادگران شهرستان مشگین شهر و استان اشاره کرد و افزود: پروژه‌ای که قرار بود در ۱۱ ماه اجرایی شود که در ۶ ماه و ۱۰ روز به بهره‌برداری رسید.

سردار محمدی اصل با اشاره به برنامه بسیج سازندگی استان برای آبرسانی به ۴۵۴ روستای محروم از آب استان گفت: هرکجا نیاز جامعه و اسلام باشد بسیج و سپاه در آنجا حضور خواهد داشت و خدمتگزار مردم شریف و غیور ایران است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ره) اردبیل با بیان اینکه بسیج در خط مقدم ایجاد امنیت و آرامش در کشور است، گفت: زمانی که بسیج ۴۳ سال قبل با فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد بسیج بتواند به جایگاهی برسد که گره گشای بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی شده و به الگویی منحصر به فرد برای همه آزادی خواهان جهان تبدیل شود.

آیین افتتاح آبرسانی به روستای "نقدی علیا" با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مسئولین استانی و شهرستانی و اهالی این روستا برگزار شد.

ارسال نظرات