فرماندار ویژه شهرستان ری:

وضعیت بانک های شهرری با نشاط، فعال و رضایت بخش نیست/ سرمایه های شرکت های مستقر در شهرری خارج از بانک های شهرستان است

جلسه هم اندیشی روسای شعب بانک های شهرستان ری با فرماندار ویژه و معاون استاندار تهران در خصوص مشکلات بانک ها در پرداخت تسهیلات برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۴۱
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در طول 10 ماه که افتخار خدمتگزاری به مردم شهرستان ری را داشته ایم بازدیدهای مختلفی از شهرک های صنعتی و دیدارهای مردمی داشته ایم و به این نتیجه رسیدم که یکی از اهرم ها    برای افزایش سطح رضایتمندی مردم و سرعت بخشیدن به تولید، اشتغال و رفع موانع تولید و گرم کردن بازار سرمایه نقش مهمی دارد، سیستم بانکی است.

وی افزود: در رابطه با بانک ها یک تحقیق اجمالی انجام دادیم و متوجه شدیم وضعیت بانک های شهرری با نشاط، فعال و رضایت بخش نیست   یکی از دلایل این موضوع این است که فعالان عرصه تولید و کسانی که سرمایه های قابل ملاحظه ای دارند و می توانند در روند کاری بانک ها تاثیر گذار باشد تمرکز  و استقرار سرمایه های آنها در شهرستان ری نیست و صرفا یک مرکز تولیدی در این شهرستان دارند که  در نهایت حقوق پرسنل واحدهای تولیدی خود را از بانک های نزدیک پرداخت می کنند اما عمده سرمایه آنها خارج از شهرستان است که این موضوع باعث عدم وجود نقدینگی در بانک های شهرری شده است و سرویس دهی لازم در رابطه با طرح های مختلف از جمله وام ازدواج، خوداشتغال، و ... امکان پذیر نبوده و چون سرمایه در شعب نیست بانک ها فعال نیستند.

این نقیصه باعث شد تا نشست صمیمانه ای با روسای شعب بانک های شهرستان برگزار  کنیم و در جلسات بعدی مدیران کلان بانک ها را دعوت  و مشکلات خدمات دهی آنان را احصاء کنیم .

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بانک های سطح شهرستان پایین بودن حدود اختیارات     برای پرداخت تسهیلات   است از سوی دیگر نقدینگی کم و تعداد پرسنل بسیار پایین و حجم کارها بسیار بالاست.   

 زمانی اضافه کرد:  مصوبات اجرایی   در یکی  ۲ ماه پایانی سال به بانک ها ابلاغ می شود   و بانک ها به خاطر فشار   بالای کار در پایان سال قادر به اجرای مصوبات نیستند ،  تلاش می کنیم موانع را به تدریج کاهش بدهیم و توجه مسئولان استانی بانک ها را به منطقه ری با توجه به وجود شهرک های صنعتی و مراکز تولیدی، دامی و کشاورزی، کشتارگاه ها و چرخش مالی بسیار بالا در این منطقه  آنها را متوجه این کار بکنیم تا پای کار بیایند و ما هم کمک کنیم به گردش در سرمایه مراکز تولیدی و به مردم هم وام های موثری ارائه بدهیم تا شهرستان یک نشاط پیدا کند.

   مردم نگاه  امیدوارانه ای به سیستم بانکی ندارند چون قوانین به شدت دست و پاگیر  است در ارتباط با ضمانتها  امیدی نیست که دریافت وام تا مرحله نهایی انجام   شود   مدیران شعب بانک مجری دستورات مقام های بالادستی هستند و انعطاف در قوانین ندارند.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری موضوع به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظرات