اماکن عمومی خلخال برای تردد معلولان و سالمندان مناسب نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: اغلب ساختمانهای اداری و عمومی خلخال فاقد امکانات لازم برای دسترسی معلولان و سالمندان به این ساختمانها و دریافت خدمات هستند.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۹۴
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

اماکن عمومی خلخال برای تردد معلولان و سالمندان مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضوان صادقی در جلسه ستاد مناسب سازی اماکن برای دسترسی معلولان خلخال اظهار کرد:با وجود تاکید آئین نامه های دولتی بر اجرای طرح مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی بسیاری از ساختمان های اداری این شهرستان فاقد امکانات مناسب از جمله آسانسور برای سهولت تردد افراد معلول و سالمند هستند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد ساختمانها و اماکن عمومی خلخال به آسانسور و یا رمپ مجهز شده است، گفت: اغلب دستگاههای خدمات رسان عمومی از جمله همه دفاتر اسناد رسمی این شهر در طبقه فوقانی ساختمانهای کهنه و فرسوده مستقر شده و امکان دسترسی معلولان و سالمندان به آنها وجود ندارد.

صادقی افزود: مناسب سازی، بهسازی و پازل‌گذاری پیاده‌روها برای نابینایان، ایجاد پل‌های ارتباطی پیاده رو در خیابان اصلی، نصب تابلوهای محل پارک خودرو ویژه معلولان و جانبازان در خیابان ها، ایجاد رمپ ورودی سرویس‌های بهداشتی و آسانسور ساختمان‌های اداری، مناسب سازی پارک ها و فضاهای سبز شهری برای دسترسی معلوان و سالمندان به خدمات دستگاههای ادرای و عمومی مورد تاکید آیین نامه مناسب سازی اماکن و ساختمانهای عمومی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خلخال اضافه کرد: اداره بهزیستی خلخال به عنوان دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب سازی، پیگیری های لازم را انجام می دهد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها در جلسات ستاد شهرستان است.

وی گفت: بر اساس مصوبات دولت طرح مناسب سازی باید در تمام پروژه های نوسازی، بهسازی و بازسازی اماکن دولتی و عمومی لحاظ شود.

صادقی با بیان اینکه بیش از چهار هزار معلول جسمی و حرکتی خلخال زندگی می کنند، افزود: این افراد برای مراجعه مستقیم به ادارات دولتی، بانک ها و اماکن عمومی طبقاتی و مرتفع نیاز به استفاده از امکاناتی همچون بالابر و یا رمپ را دارند.

معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار خلخال اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه بین بهزیستی و شهرداری ها، شهرداری هر شهر باید در صدور پروانه ساخت و یا مجوز پایان کار نظر موافق و یا مخالف بهزیستی در زمینه رعایت طرح مناسب سازی در پروژه های عمرانی عمومی را لحاظ کند.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات و بانک های موجود خلخال در سریعترین زمان طرح مناسب سازی را جهت تسهیل در تردد معلولین به ادارات وبا نک ها باید اجرا کنند.
صادقی اظهار داشت: علاوه بر نبود آسانسور در ادارت دولتی، مشکل بیشتر معلولین، سالمندان، بیماران قطع نخاعی و نابینایان در خلخال برای تردد به ادارات عدم برخورداری ساختمان های اداری از رمپ برای تردد ویلچر است.

ارسال نظرات