کمک ۲۰۰ میلیون تومانی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) مازندران به مردم زلزله زده خوی

ساری-قریب به ۲۰۰ میلیون تومان توسط قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (علیه السلام) استان مازندران به مردم زلزله زده خوی کمک شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۰۱۴
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، با اعلام خبر وقوع زلزله و بحران به وجود آمده ناشی از آن در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری خوی که مشمول آن به وسعت بخش‌های شهری و ۹۲ روستای آن بوده است، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر اساس رسالت خویش جهت یاری هموطنان زلزله زده تاکنون در سه مرحله وارد میدان شده است.

برپایه این گزارش، در ابتدا قرارگاه با استفاده از ظرفیت اعتماد مردمی با جمع آوری کمک‌های غیر نقدی به ارزش بیش از ۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال شامل اقلام ضروری، اعم ازپتو، بخاری، پوشاک، پوشک بچه، برنج و ... و ارسال فوری آن به خوی و توزیع آن توسط رابطین معتمد در مرحله‌ی نخست خدمت رسانی گامی شایسته برداشت.

در ادامه با همان محوریت، اما با رویکردی دیگری با جمع آوری کمک‌های نقدی قریب به ۱۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و اعزام نیرو به مناطق زلزله زده جهت بررسی، شناسایی و انجام ماموریت محوله که با توجه به اولویت یابی و نیاز میدان حادثه، در مرحله دوم خدمت، آن ماموریت تجهیز و تعمیر خانه‌های آسیب دیده نیازمندان با تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز و همچنین به کار گیری عوامل ساخت آن بوده است که به اذعان مراجع و مسئولین ارشد و ... شهرستان مذکور، این حرکت جهادی، اقدامی موثر و بجا در عرصه‌ی امداد به زلزله زدگان قلمداد شده است.

به همین منظور و از باب نظارت بر اجرای مراحل ساخت و ساز خانه‌های مورد نظر، که تعداد آن‌ها بیش از ۲۰ منزل مسکونی است، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (علیه السلام)، پیگیری‌های مستمر حضوری توسط رابطین و نمایندگان محلی و همچنین اعزام مجدد نیرو از استان به خوی و همچنین با ارتباط غیر حضوری به همراه استمرار تامین منابع مالی مورد نیاز را در سومین مرحله از خدمت خویش دنبال می‌کند.

گفتنی است؛ لازم به ذکر است که قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (علیه السلام) استان مازندران از سال ۱۳۹۵ با مرکزیت شهرستان بابلسر آغاز به کار کرده است و در ادامه با تشکیل ۱۰ شعبه در مازندران و یک شعبه در شهرستان زابل علاوه بر خدمت به ۴۰۰ خانواده از مستضعفین تحت حمایت در تمام بحران‌های ملی اعم از سیل، زلزله، خشکسالی، کرونا و... حضوری جدی و موثر داشته است.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) مازندران به مردم زلزله زده خوی
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار