معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بازدید از خبرگزاری بسیج:

احزاب، حلقه وصل ملت و حاکمیت/شایسته گزینی و استفاده از نیروهای بومی رویکرد استانداری مرکزی بوده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:احزاب باید از هرگونه تخریب و دو دستگی به دور باشند و یقینا مطالبه‌گر نبودن احزاب موجب غفلت مسئولین می‌شود
کد خبر: ۹۴۹۴۳۰۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در حاشیه بازدید از خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش و کارکرد احزاب گفت: احزاب می ‌توانند با طرح ‌ها و برنامه ‌ريزی های خود درباره امور مختلف، مسئولان را در انجام كارها ياری دهند و اگر بخواهند به كاركرد منطقی خود عمل كنند، نقش شان در فعال‌ سازی حركت‌ های اجرايی جامعه بسيار مؤثر است.

وی با اشاره به کارکرد احزاب در رساندن حرف مردم به گوش مدیران و مسئولان افزود: توقع ما این است که احزاب در حوزه واسطه ‌گری بین مردم و مدیران به شکل درستی نقش ‌آفرینی کرده و حلقه وصل مناسبی در این بخش باشند.

احزاب از کادرسازی و نخبه پروری غفلت  کرده اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: انتخاب اشخاص نخبه برای تصدی مسئولیت‌ های مختلف یکی از تکلیف مهمی است که بر دوش احزاب قرار دارد و در این راستا بایستی بعد از پیروزی حزبشان در انتخابات بیایند و خودشان را برای گرفتن پست عرضه کنند اما یک حلقه اتصال بسیار قوی متاسفانه فراموش شده و آن هم کادرسازی و نخبه پروری است.

نظری علت این عدم موفقیت را فعالیت مقطعی احزاب دانست و گفت: اگر احزاب در طول سال فعالیت مستمر داشته باشند و در طول سال افرادی را که جذب می کنند تحت آموزش های مختلف قرار بدهند، در موقع پیروزی حزبشان در انتخابات می توانند ضمن نقد منصفانه با وحدت، انسجام و مطالبه گری موجب تقویت و توسعه استان و به تبع آن کشور شوند‌.

وی افزود: متاسفانه فعالیت احزاب به مقطع انخابات ختم می شود، موقع انتخابات با تشکیل ستاد فعالیت احزاب شروع می شود؛ احزاب هستند که باید افراد شایسته، آرا، نظرات و نقدهای خود را ابتدا در مجامع خود بررسی کرده و بعد از رسیدن به نتیجه‌ گری مشخص آن را به مدیران انتقال دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: از چندی پیش فراخوان تمدید مجوز فعالیت احزاب در استان داده شده است و براساس قانون ما هم با احزابی که تمدید مجوز کرده اند، می توانیم جلسه و نشست داشته باشیم.

نظری به تامین مکان خانه احزاب استان هم اشاره کرد و افزود: از آنجا که شهرداری به عنوان مسئول فرهنگی سهمی در حوزه سیاسی اجتماعی شهر دارد، مکانی برای خانه احزاب از سوی شهرداری در اختیار احزاب قرار گرفت و باحضور و مشارکت همه احزاب انتخابات خانه احزاب استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همانگونه که در حوزه رسانه نیاز به سوادرسانه ای داریم در حوزه سیاسی هم به دنبال این هستیم که با حضور یکی از اساتید مجرب و زبده در اولین جلسه ای که با احزاب استان داریم مطالب مهم درخصوص احزاب مطرح و آموزش داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه احزاب لازمه پیشرفت و توسعه سیاسی در هر کشور و نماد مردم سالاری هستند، تصریح کرد: احزاب باید بدانند کجا هستند، چه باید کنند و چه چیزی را باید مطالبه کنند؛ نمره دادن به عملکرد مسئولان نظام و ارزیابی دقیق رفتار آنان تکلیف مهم دیگری است که احزاب بر دوش دارند.

نظری به نقش رسانه ها در مطالبه گری اشاره کرد و گفت: همانگونه که برای هر نهادی یک ناظر قرار می دهند در حوزه احزاب هم کارکردهای واقعی احزاب، مطالبه جدی رسانه ها باشد تا احزاب در چارچوب قانونی خود فعالیت داشته باشند.

فعالیت احزاب نباید منحصر به انتخابات باشد

وی با بیان اینکه کار حزبی سلیقه ای و دفعی نیست، افزود: وقتی فردی یک حزب را تشکیل می دهد باید کادرسازی داشته باشد تا اگر روزی خودش خسته شد و کنار رفت حزب تعطیل نشود. کار حزبی باید مستمر باشد؛ همچنین فعالیت احزاب نباید معطوف به ایام انتخابات شود بلکه احزاب بایستی مطالبه گر باشند، منافع و مصالح ملی بر همه چیز ارجح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: احزاب برای عمل به تکلیفی که بر عهده دارند باید شاخصه‌ های انقلابی ‌گری را مد نظر قرار دهند و انتخاب و ارزیابی مدیران بر اساس فلسفه شکل ‌گیری انقلاب اسلامی باشد.

نظری با بیان اینکه قرار گرفتن در لیست احزاب نباید به همین سادگی باشد، گفت: افرادی که برای  تصدی مسئولیت‌ در لیست یک حزب قرار می گیرید باید در حوزه های مختلف، صاحب ایده و فکر باشند و پاسخگوی افرادی باشد که وی را تائید کرده اند و در کلان پاسخگوی مردم باشند؛ آن وقت است که کارها پیش می رود.

وی با ابراز تاسف از نبود روحیه کار جمعی و گروهی در احزاب ادامه داد: کارگروهی و جمعی مان در احزاب ضعیف است مخصوصا در حوزه سیاسی؛ احزاب مهم هستند نگاه حاکمیت به احزاب مهم است؛ در حقیقت احزاب حلقه ارتباط دهنده مردم با نظام های سیاسی در جوامع مختلف هستند که نتیجه آن همفکری، هم افزایی و تعامل مشترک در مسیر نیل به فضای آرام و با ثبات در کشور و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی مؤثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: احزابی که رهبری و خط قرمزهای نظام را قبول دارند و در بزنگاه ها پشت مردم و پشت ولایت بوده اند، می دانند که چگونه موجبات نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کنند و بدون بررسی آسیب شناسی یک اتفاقی اظهارنظر یا بیانیه صادر نمی کنند تا در زمین دشمن بازی کنند.

نظری ادامه داد: در هیچ حاکمیتی و حتی در دموکراسی ترین کشورهای دنیا اجازه نمی دهند که امنیت ملی شان بازیچه دست یک حزب قرار بگیرد؛ فراموش نکنیم که با گفتگو و تعامل می شود همه مشکلات را حل کرد.

وی افزود: کار جمعی نیاز به برنامه ریزی در حوزه های مختلف دارد، هیچ وقت در هیچ گروهی و در هیچ حزبی یک نفر نمی تواند درباره همه چیز و در همه حوزه ها اظهارنظر کند؛ در یک حزب باید این را به عنوان یک پروتکل بپذیریم که در عین اختلاف نظری که وجود دارد برای دستیابی به هدف مشترکی که داریم و آن هم اعتلای جمهوری اسلامی ایران، حفظ آرمان های نظام و دستاوردهای شهدا و پیروی از ولایت است باید بتوانیم با هم گفتگو کنیم.

احزاب باید از هرگونه تخریب و دو دستگی به دور باشند/مطالبه‌گر نبودن احزاب موجب غفلت مسئولین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در نگاه حزبی باید از هرگونه تخریب و دو دستگی به دور بود تا توفیقاتی که مد نظر مقام معظم رهبری است را در بحث جهادتبیین و امیدآفرینی ایجاد کنیم؛ احزاب ما اگر احزاب قوی و مطالبه گری باشند، مدیران دستگاه های اجرایی پاسخگو خواهند بود.

نظری با اشاره به آخرین وضعیت در انتخاب مدیران استانی هم گفت: اولویت مدیریت ارشد استان مرکزی در انتخاب مدیران استانی این است که دقت را نباید فدای سرعت کرد؛ معتقدیم در حوزه انتصابات وزارت کشوری بایستی از ظرفیت نیروهای وزارت کشوری استفاده کرد چراکه دولت سیزدهم فرصتی برای آزمون و خطا ندارد.

وی ادامه داد: در انتصاب فرماندار و بخشداران با این رویکرد 70 درصد محقق شده؛ در حوزه دستگاه های اجرایی هم یکی از ایرادات و موضوعات این است که همه مطالبه را از استاندار دارند در حالیکه وزیر و مجموعه سیستم وزارتی در تهران ساز و کار مشخص به خود را دارند ولی شایسته گزینی و استفاده از ظرفیت نیروی بومی شایسته را تاکید داریم و امیدوارم در بحث انتصابات تا پایان سال آن را ببندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار