تحولی در صنعت خودروسازی؛

ضروری ست ترمز قیمت خودرو کشیده شود

صنعت خودروسازی نیازمند تحول است؛ در شرایط کنونی خودروسازی راه پرکشیدن از جیب مردم را طی کرده و ضروری است ترمز آن کشیده شود.
کد خبر: ۹۴۹۴۴۷۸
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶


به گزارش ایلام بیدار ، خودروسازی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در کشورهای مختلف با توسعه جدیدترین نوع خودروها علاوه بر امنیت جانی افراد با ایجاد تنوع در محصولات زمینه نشاط خانواده‌ها را فراهم می‌آورد. دراین‌بین امکانات رفاهی مختلفی در خودروها گنجانده می‌شود تا هرچه بیشتر راحت باشند و درعین‌حال شرایط نقدی و اقساطی مختلفی برای خرید خودرو در نظر گرفته می‌شود.

برخی از کشورها مانند چین و کره توانسته‌اند با حمایت از تولید و ارائه جدیدترین مدل‌های خودرو در بازارهای جهانی خودرو برای خود سهمی داشته باشند و از این راه بتوانند سودآوری برای کشور داشته باشند.

در برخی کشورها هم جدیدترین مدل‌ها از لحاظ امکانات و کیفیت تفاوت زیادی با سایر رقبا دارد و به‌نوعی این بازار در سطح دنیا را در اختیار خود دارند چرا که دو مقوله مهم کیفیت و کمیت گنجانده شده و خودروسازی به یک صنعت درآمدساز تبدیل شده است.

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند و عده‌ای که از این راه به سود خوبی دست پیدا کنند و هرگونه اقدامی برای تحول در این بخش را تاکنون قطع کرده‌اند .

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند


ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

خودروهای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

رضا احمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از بخش‌ها به پیشرفت‌هایی دست‌یافته‌ایم که قابل‌مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست و حتی در بخش‌های به یکی از کشورهای برتر در سطح دنیا تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه باوجوداینکه پهپاد، موشک و تجهیزات فوق پیشرفته تولید می‌شود؛ اما در صنعت خودروسازی همچنان دارای مشکلاتی هستیم که نتوانسته رضایت مردم را جلب کند.

احمدی در ادامه گفت: واقعیت این است که کیفیت خودروسازی درایران مناسب نیست و این مقوله مهم فدای انحصارطلبی عده‌ای شده که از این وضعیت کمال استفاده را می‌برند.

شهروند ایلامی تصریح کرد: نکته‌ای که مسئولان باید مدنظر داشته باشند این است که هرسال عده‌ی زیادی از هم‌وطنانمان قربانی کیفیت پایین خودروها می‌شوند و در برنامه‌ریزی‌ها باید جان مردم مدنظر باشد نه مسائل دیگر

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

خودروسازی نیازمند تحول است

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

علی فریادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دولت سیزدهم نشان داده که عزم جدی برای حل مسائل کشوری دارد و خودروسازی هم باید در برنامه‌ریزی تحولی قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت کنونی خودروسازی درایران باتوجه‌به اینکه در دولت‌های قبل ادامه وضعیت موجود بود باعث ایجاد یک بازار انحصاری شده که اراده‌ای برای بهبود کیفیت ندارد.

فریادی تصریح کرد: صنعت خودروسازی با وضعیت کنونی در ایران زیان‌ده هست و کیفیت خودروهای کنونی در واقعیت اصلاً مناسب نیست.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در ایران استعدادهای خوبی برای توسعه در بخش‌های مختلف از جمله نهادها مختلف، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... وجود دارد؛ اما بازار انحصاری و سود فراوان برای عده‌ای خاص باعث شده تا رویکرد تحولی در این بخش به فراموشی سپرده شود.

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

واردات خودرو در نهایت باید به نفع مردم تمام شود

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

مراد منت نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس به تصویب رسیده تا بر انحصار خودروسازی در ایران پایانی دهد؛ اما باید دید این طرح در اجرا به نفع مردم خواهد بود یا چرخه کنونی شکست نمی‌خورد و انحصار ادامه دارد.

وی بیان داشت: قراردادن شورای رقابت برای تعیین میزان واردات یکی نکات مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد چرا که این شورا تاکنون عملاً ناکارآمد بوده و در مهار قیمت خودروسازی به نفع خودروسازان عمل کرده نه مردم

منت نیا در ادامه گفت: نکته‌ی دیگر اینکه در داخل کشور نهادهایی هستند که می‌توانند زمینه تحول را در خودروسازی ایجاد کنند چرا که در تولید موشک و تجهیزات نظامی که پیچیده‌تر از خودروسازی است موفق عمل کرده‌ایم .

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: واردات هم اگر بتواند مشکل مردم را حل کند قابل‌تقدیر است؛ زیرا دولت سیزدهم تاکنون نشان داده به دنبال حل مشکلات مردم است و قطعاً برای این مقوله هم برنامه خواهد داشت.

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

ظرفیت‌های داخلی در خودروسازی تحول‌آفرین هستند

ولی درایران قصه متفاوت است بازار انحصار در اختیار دو شرکت قرار گرفته که برای دریافت خودروهای بی‌کیفیتش مردم صف می‌کشند

"مسعود رستمی"، کارشناس صنعت خودروسازی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران عملاً خصوصی‌سازی نشده و خصولتی هستند به همین دلیل این دو شرکت از سودهایی رنج می‌برند که به جیب عده‌ای خاص می‌رود.

وی افزود: یکی از مشکلات خودروسازی در ایران قدیمی بودن دستگاه‌ها و تأمین تجهیزات باکیفیت برای تولید خودرو است درعین‌حال به دلیل تحریم کشورها راضی به همکاری با ایران در این زمینه نیستند پس باید جواب را در داخل کشور و استفاده از استعدادهای داخلی جستجو کرد.

رستمی تصریح کرد: می‌شود در داخل کشورهای خودروهایی با تراز جهانی و قیمت مناسب برای عموم تولید کرد در شاهد پویایی و نشاط در این صنعت و حتی ورود به بازارهای جهانی باشیم.

ارسال نظرات