خبرهای داغ:
با همکاری سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسین عمران و معماری فارس؛

اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی کشور در شیراز افتتاح شد

اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی کشور در شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۲۰
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی کشور در شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری  افتتاح شد.

محسن قنادزاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در این آئین، با بیان اینکه این اتفاق به دست جوانان این مرز و بوم انفاق افتاده، اظهار داشت: کسی که علم دارد، قدرت و توان و اقتدار هم دارد و با توجه به شعار محوری امسال، این شعار در افتتاح این مرکز لحاظ شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت دانش کشور، باید به این جوانان تکیه کرده و آینده را به این‌ جوانان بسپاریم و در همه کشور از این ظرفیت استفاده کنیم.

قنادزاده با اشاره به میزبانی شیراز در برگزاری رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری، اتفاقات حاصله از این رزمایش را چشمگیر عنوان کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم در ادامه، با بیان اینکه از قدرت فکر و نوآوری کمتر استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این مرکز الگویی شود تا با فکر‌و خلاقیت مشکلات را حل کنیم.

  وی با تاکید بر کاهش مصرف آب، گفت: امیدواریم بعد از این با سفارش پژوهش برای حل معضلات شهر، با راهکارهای خلاقانه روبرو شویم.

حیدری، مدیر مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی هم در ادامه ضمن تبریک روز مهندس، اظهار داشت: در وزارت راه و شهرسازی قصد داریم‌مسائل را به صورت فناورانه حل کنیم و برای این منظور ، نیاز داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان را ببینیم.

وی با بیان اینکه ما با احصاء نیازهای فناورانه و ارسال به خانه‌های خلاق، از دستاوردهای آنان استفاده کنیم، ادامه داد: امیدواریم با این شرایط، خط اتصالی میان این‌ خانه‌های خلاق و وزارت راه و شهرسازی برقرار کنیم.

وی گفت: در بحث مسکن هم به فناوری‌های نوین در سرعت، کیفیت و هزینه پایین نیاز داریم. 

حیدری با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای مهندسی، به زلزله ترکیه اشاره کرد و گفت: از آنجا که کار مهندسین با جان مردم در ارتباط است، با رعایت اخلاق مهندسی می‌توانند جامعه‌ای ایمن فراهم سازند.

در ادامه، دکتر شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با ابراز امیدواری از گسترش دستاوردهای این مرکز در‌کشور، به ساخت و سازهای سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی از ساختمان هوشمند سخن گفته می‌شود، همه این نوآوری‌ها در آن به کار رفته است.

وی تاکید کرد: با خلاقیت‌های این‌ حوزه باید شاهد تغییرات در ساخت و ساز و ایجاد ایمنی باشیم. شکیب با بیان اینکه باید این خلاقیت‌ها را تجاری‌سازی کنیم، گفت: این‌مرکز، می‌تواند کانونی برای تمرکز جوانان برای خلاقیت و نوآوری باشد. 

وی گفت: هرگاه بر کیفیت ساخت و ساز تمرکز کردیم، بناهای ماندگاری را خلق کردیم، پس امیدواریم شاهد عصر نویی در صنعت ساختمان باشیم.

رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اقتصاد دولتی اظهار داشت: بخش خصوصی را در اقتصاد کم‌رنگ می‌بینیم و لین، دلایل مختلف دارد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۴میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم و تاکنون در اجرای این قانون موفق نبوده‌ایم و یکی از دلایل امر‌هم این است که مشخص نیست وزارت مسکن و شهرسازی چه جایگاهی دارد.

رضایی کوچی با اشاره به نیازمندی به ایجاد قرارگاهی برای ساخت این تعداد مسکن، از تولید مصالح ساختمانی و تربیت مهندسین واحد شرایط در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسکن، کالای گرانی برای مردم است، باید کمک کنیم که مسکنی باکیفیت ساخته شود تا در زمان کوتاهی به بافت فرسوده تبدیل نشود.

  وی با تاکید بر کیفی سازی مسکن، بر تولید مصالح باکیفیت و نظارت خوب مهندسین ناظر با دانش، و اخلاق حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: در اصلاح قانون نظام مهندسی قصد ارتقاء جایگاه مهندسین را داریم. رضایی کوچی معتقد است که باید به مهندسین اختیار داده شود، و از طرفی، پاسخگوی کارش هم باشد. 

وی با بیان اینکه کشور آبستن حوادث طبیعی است و باید با واقعیات زندگی کنیم، تصریح کرد: در بحث پیشگیری کاری نمی‌کنیم، باید ساختمان‌ها بیمه شوند تا در شرایط اضطراری، در صورت ‌بروز‌حادثه، بیمه خسارت بدهد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور جوانان باهوش، دانشمند و خلاق زیادی داریم، بر حمایت از این جوانان و خانه‌های خلاق و نوآورانه تاکید کرد و افزود: افتتاح این‌مرکز، یک نمونه برای کشور است که باید در هر استان و شهری از اینگونه مراکز راه‌اندازی شود.

  دکتر خورشیدی هم در ادامه گفت: از آنحا که سال، سال دانش‌بنیان است، بنای این بحث را هم در استان، بسیج مهندسین گذاشت.

وی ادامه داد: بنا در ساخت و سازهای کشور، باید بر دانش‌بنیان گذاشت و در کشور هم کمبودی در این زمینه نداریم، بلکه فقط باید به این شرکت‌هاس جوان حمایت کنیم. خورشیدی بر تزریق دانش به صنعت تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار