امام‌جمعه بهاباد:

سپاه بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه بهاباد گفت: سپاه پاسداران بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی و مایه استقلال و آزادی ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۶۱
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و انجام دادن واجبات و ترک محرمات و با اشاره به میلاد سه امام بزرگ و همام اظهار داشت: امام حسین (ع) بزرگ‏ پاسدار اسلام است و حضرت عباس، فداکارى بی‌مانند در تاریخ بشرى است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازى کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول حیات طیبه این نظام مقدس بار‌ها اثبات کرده‌اند که با ولایتمداری تام و تمام در میدان اندیشه و عمل، آماده جان‌فشانی در حراست از حریم ولایت علوی و کیان میهن عزیز اسلامی هستند افزود: الگوی زندگی پاسداران سپاه، قیام کربلا و حماسه عاشورای اباعبدالله (ع) است.

امام‌جمعه بهاباد بیان داشت: حضرت امام حسین (ع) و فرزند برومندش و برادر با وفایش و اصحاب فداکارش در طول تاریخ، به بشریت آموختند که برای حفظ دین مقدس اسلام و قرآن کریم باید فداکاری کرد و از همه‌چیز گذشت.

بشکانی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون به‌عنوان بنیانی مستحکم با تمام وجود از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی جانانه دفاع نموده و با قدرت و صلابت در برابر دشمنان اسلام ایستادگی نموده است.

وی اضافه کرد: قطعاً خدمات شایسته پاسداران در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی و جهادی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی به یادگار خواهد ماند و این افتخارآفرینی‌ها و رشادت‌ها و جانبازی‌ها فقط از تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا برمی‌آید.

امام‌جمعه بهاباد با اشاره به اینکه امنیت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگران و پاسداران است که با ایثار و ازخودگذشتگی این امنیت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند، افزود: این نهاد مردمی خاری در چشم دشمنان وامید همه مسلمانان در دنیا است و همواره ثابت کرده با ایثار و شهامت هر چه تمام از عزت اسلامی دفاع می‌کند.

بشکانی از سپاه پاسداران به‌عنوان دژی مستحکم و نفوذناپذیر در برابر دشمنان نام برد و گفت: عصبانیت و وحشت دشمنان از سپاه، نشانگر اقتدار و اثرگذاری این نهاد انقلابی است.

امام‌جمعه بهاباد همچنین با تبریک روز جانباز به جانبازان میهن اسامی افزود: جانبازان عمارهاى انقلاب هستند و مانده‌اند تا پرچم امام را برافراشته نگاه دارند. آنان مانده‏اند تا بگویند کدام راه، راه اصیل انقلاب است همچنان در صحنه باقی‌مانده‌اند تا ولایت تنها نماند و على زمان مظلوم واقع نشود و مصیبت‏هاى صدر اسلام تکرار نشود.

وی ادامه داد: جانبازان و خانواده‌های آن‌ها، دین بزرگى بر گردن جامعه ما دارند. آنان از مال و جان خویش گذشتند و تمام هستى خویش را در طبق اخلاص نهادند.

امام‌جمعه بهاباد همچنین ماه شعبان را یکی از ماه‌های بزرگ خداوند و آماده شدن برای ورد به ماه رمضان دانست و گفت: شعبان پر از رحمت و خشنودی و رضوان است، خیلی ضرر می‌کنیم اگر سهم خود را از رحمت شعبانیه و رضوان خدا در این ماه دریافت نکنیم.

بشکانی اظهار داشت: در ماه شریف شعبان برخی موارد بسیار سفارش شده است که یک مورد آن روزه‌داری است؛ رسول گرامی اسلام طبق صلوات شعبانیه همواره روزه‌داری ماه شعبان را در زندگی خود داشته‌اند، شب‌خیزی و نماز شب نیز همیشه در برنامه حضرت به‌ویژه در ماه شعبان بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار