خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین؛

بهره مندی ۵۵۰ واحد صنعتی استان قزوین از نعمت گاز در دولت سیزدهم

حجتی پور عنوان کرد: گازرسانی به صنایع از ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰ واحد معادل بوده و در حال حاضر ٣ هزار و ٢٨٩ مصرف کننده صنعتی از نعمت گاز بهره مند هستند.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۲۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد بیان کرد: استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خود مانند پلی پایتخت کشور را به مناطق شمالی و غربی کشور متصل می نماید و به دلیل موقعیت مناسب و وجود شهرک های صنعتی ضمن توسعه کشاورزی یکی از قطب های خدماتی و صنعتی کشور نیز به شمار می آید.

وی گفت: با استقرار تشکیلات استانی در قزوین از خرداد ۷۶، روند توسعه و پیشرفت در این استان شتابی بیش از پیش گرفت و هم اکنون استان قزوین با ۲۵ شهر و ۸۷۴ آبادی دارای سکنه به عنوان یکی از مهمترین مراکز صنعتی کشور مطرح می باشد. شرکت گاز استان قزوین فعالیت مستقل خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز نمود و هم اکنون با ارائه خدمات گازرسانی به بیش از ۴۷۹ هزار مشترک در سطح استان قزوین به دنبال این هدف بزرگ است که از کمیت به سوی ارتقا کیفیت در حوزه های مختلف گام بردارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهار کرد: کشور روسیه سه برابر ایران گاز تولید می کند که یازده درصد کل تولید خود را به مصرف می رساند و این در حالی است که در ایران ۹۴ درصد گاز تولیدی به مصرف می رسد و شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست و گزارش آژانس بین المللی مصرف انرژی بیانگر این نکته است که ایران ۵.۷ دهم درصد متوسط دنیا انرژی مصرف می کند و اگر کشورهای پیشرو را در نظر بگیریم پانزده درصد ژاپن گاز مصرف می کنیم و این اعداد و ارقام بسیار قابل تامل است.

حجتی پور عنوان کرد: مصرف گاز از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ روند افزایشی داشته که از ۱۵۲ میلیارد مترمکعب در سال ۹۰ به ۲۳۷.۷ میلیارد مترمکعب مصرف انرژی در سال ۱۴۰۰ رسیدیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکنولوژی، فرهنگ و قانون سه مولفه موثر در مصرف انرژی هستند افزود: هیات دولت امسال در بحث تغییر مصرف به افزایش قیمت و هدفمندی روی آورد و امسال به دلیل شرایط موجود و حاکم شدن برودت هوا در کشور، گاز برخی واحد‌های صنعتی و پتروشیمی ها تقریبا قطع شد و نیروگاه ها تحت تاثیر این شرایط مجبور به استفاده از سوخت مازوت شدند، فعالیت صنایع سیمان و پتروشیمی کمی محدود شدند و صنایع خود را محدود کردیم و به بخش صنعت ظلم شد. 

حجتی پور تصریح کرد: باید بهینه سازی داشته باشیم که بخشی از آن از سوی دولت است و در این راستا دستگاه ها باید در کنار شرکت گاز قرار گیرند و مهمترین طرح اجرای طرح موتورخانه ها بود که به صورت رایگان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال بهینه سازی شدند. اقدام بعدی، افزایش راندمان نیروگاه ها است که انتظار می رود دولت برای این بخش کاری کند و سرمایه گذاری خود را در این بخش اعمال نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: در بحث تعرفه های اعلام شده، بخشی از این مبالغ هزینه یارانه نقدی مردم می شود که از همین محل فروش گاز ایجاد می شود و بخشی نیز هزینه عملیاتی است. در بحث سیستم عظیم شبکه ای، بالاترین شبکه دنیا را در ایران داریم و قطعا نگهداری از این تأسیسات هزینه بر است. دولت امسال علاوه بر تعرفه های موجود، در اوایل سال‌جاری بر روی تعرفه های انرژی کار کرد و در ۱۵ آذرماه این تعرفه را به شرکت ملی گاز و شرکت های استانی ابلاغ کرد و از ۱۶ آذرماه سالجاری این تعرفه های جدید اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تعرفه ها، مصرف کنندگان خانگی به ۱۲ پلکان تقسیم می شوند خاطرنشان کرد: استان قزوین در سه اقلیم شامل آوج، آبگرم و کوهین و خرمدشت بعنوان اقلیم اول،

 سایر نقاط استان اقلیم دوم و شهر رازمیان بعنوان اقلیم سوم تقسیم می شود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه با اشاره به میزان شبکه گذاری در استان عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ٧ هزار و ۴۸۲ کیلومتر و از ابتدای دولت سیزدهم ۴۷۸ کیلومترو جمعا ۷ هزار و ۹۶۰ کیلومتر شبکه گذاری شده و در بحث گازرسانی به روستاهای استان تا ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۸ روستا و از ابتدای دولت سیزدهم ۳۶ واحد با ۹۰ درصد بهره مندی خانوار روستایی از ابتدا تاکنون، جمعا ۵۹۴ روستای گازدار شدند.

وی با اشاره به بهینه سازی موتورخانهو احدهای مسکونی، تجاری و اداری طی سال جاری یادآور شد: ۱۵۲ واحد موتورخانه با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال، از ابتدای سال تاکنون بهینه سازی شده است.

حجتی پور با اشاره به میزان مصرف گاز در استان طی سال جاری اظهار کرد: ۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون متر مکعب گاز تحویل مشتریان شده که یک میلیارد و ۴۱۴ میلیون متر مکعب به نیروگاه شهید رجایی تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه با اشاره به میزان اشتراک پذیری استان قزوین بیان کرد: تا ابتدای دولت سیزدهم ٤٤٦ هزار و ١٧٨ مشترک و از ابتدای دولت سیزدهم ۳۲ هزار و ۹۲۵ مشترک از خدمات گاز بهره مند شدند که در حال حاضر ۴۷۹ هزار و ۱۰۳ مشترک از خدمات شرکت گاز استان بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای استان تا ابتدای دولت سیزدهم ٥٥٨ روستا و از ابتدای دولت سیزدهم ۲۶ واحد دیگر اضافه شده که درصد بهره مندی خانوار روستایی از ابتدا تا کنون بیش از ۹۰ درصد بوده و در حال حاضر ۵۹۴ روستای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند.

حجتی پور عنوان کرد: گازرسانی به صنایع از ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰ واحدمعادل بوده و در حال حاضر ٣ هزار و ٢٨٩ مصرف کننده صنعتی از نعمت گاز بهره مند هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار