خبرهای داغ:

مجهز شدن ۹۹ درصد نانوایان استان به دستگاه‌های هوشمند عرضه نان

تبریز- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: ۹۹ درصد نانوایان استان به دستگاه‌های هوشمند عرضه نان مجهز شده اند.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۳۰
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا شاهدی در جلسه آرد و نان در هشترود گفت: یک درصد باقی مانده نانوایان نیز به علت نبود اینترنت در برخی روستا‌ها مانده که تا پایان امسال این رقم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی  از تکمیل مراحل هوشمند سازی سیستم‌های عرضه نان خبرداد و گفت:خوشبختانه روند اجرای طرح در استان به خوبی پیش می‌رود و ما آماده ورود به مرحله دوم هستیم.

شاهدی با بیان اینکه هدف اصلی در طرح هوشمندسازی یارانه نان کنترل مصرف آرد ونان است گفت: با شروع هوشمندسازی فروش نان و پردازش‌هایی که انجام می‌گیرد داده‌های دقیقی از روند پخت، فروش و مصرف نان به دست می‌آید.

وی  در باره تهیه نان زیاد توسط افراد برای مجالس هم گفت: نانوایان می‌توانند دکمه کسب و کار را در کارتخوان‌ها فعال کنند و نان اضافی بدهند و در غیر این صورت تراکنش غیر مجاز نشان داده می‌شود و سودی حاصل نانوا نخواهد داشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان یا کاهش سهمیه نداریم.

شاهدی گفت: برای هر ۱۲۰۰ نفر مجوز نانوا داده می‌شود که متاسفانه این رقم در استان ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر است.

وی  گفت: نان روغنی را مراکز به عنوان نان قبول نمی‌کنند و نمی‌شناسند و سیستم‌های جدید قبول نمی‌کنند که این نوع فعالیت‌ها باید تغییر رسته کنند.

شاهدی گفت: شماره تلفن ۰۲۱۲۳۷۶۲۳۷۶ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی مشکلات نانوایان است.

 فرماندار شهرستان هشترود هم خواستار افزایش ۱۰۰ تن آرد برای ایام تعطیلات نوروز در هشترود را شد و گفت: با توجه به وجود مهمانان نوروزی در شهرستان و مهاجرت خانوار‌ها به شهرستان و همچنین قرار گرفتن این شهرستان در کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) که در ایام نوروز برای استراحت با خرید به هشترود می‌آیند برای جلوگیری از کمبود نان و رضایت مندی شهروندان باید این مقدار آرد به سهمیه شهرستان اضافه شود.

علیرضا توری گفت: از ۱۶۳ واحد نانوایی شهرستان ۱۴۰ واحد به کارتخوان و سیستم مجهز هستند که متاسفانه به علت نبود اینترنت در روستا‌ها مابقی را نتوانستیم مجهز کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار