خبرهای داغ:

امام جمعه شهر چمران: امروز برای پیشرفت در مسائل مهم کشور نیاز به جوانان مؤمن، انقلابی و باانگیزه داریم

امام جمعه شهر چمران گفت: امروز برای پیشرفت در مسائل مهم کشور نیاز به جوانان مؤمن، انقلابی و باانگیزه داریم. مسئولان تصمیم‌گیر از دادن مسئولیت به جوانان نترسند و به آنها اعتماد کنند.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۰۳
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: به همه مسئولان تصمیم‌گیر عرض می‌کنم که از دادن مسئولیت به جوانان مؤمن، دانا، انقلابی و باانگیزه نترسیم و به آنها اعتماد کنیم.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی در همه میدان‌ها با حضور جوانان پیروز شده و پیشرفت کرده است و این مدعای ما را دوران پرشکوه دفاع مقدس ثابت می‌کند. جوانان ایران عزیز امروز هم هرکجا وارد شدند و به آنها میدان دادیم شاهد تحرک، نشاط و پیشرفت بودیم.

 

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: امروز نیز برای پیشرفت در مسائل مهم کشور نیاز به جوانان مؤمن، انقلابی و با انگیزه داریم. لازمه این امر میدان دادن و فرصت آزمون و خطا به آنان است که در سیره اهل‌بیت (ع) نیز وجود دارد.

 

عبادی ادامه داد: برای مثال پیامبر اکرم (ص) به نوجوانان و جوانان، بهای زیادی می‌دادند و همواره به دنبال فرماندهانی جوان بودند که این رفتار الگویی برای هادیان جوانان است؛ زیرا بزرگ‌ترها می‌بینند که پیامبر اسلام (ص) نسبت به جوانان چگونه عمل می‌کردند.

 

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به استفاده از جوانان متعهد و انقلابی در مدیریت کلان کشور تأکید کردند و در همین زمینه، در یکی از سخنرانی‌های خود تأکید کردند هر جا گروهی جوان با ذهن فعال و پویا شکل بگیرد، می‌تواند با تأثیرگذاری در محیط اطراف و دیگر مجموعه‌ها در عزم و اراده و پیشرفت حرکت عمومی ملت ایران مؤثر باشد.

 

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: اگر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده توجه کنید، نکات بسیار مهمی درون آن نهفته است و شاه‌بیت این بیانیه به نقش جوانان در تمدن‌سازی نوین اسلامی اشاره می‌کند.

 

عبادی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند نسل جوان مؤمن، دانا و پرانگیزه باید محور پیشرفت جامعه اسلامی باشند؛ سه صفتی که برای جوان به کاربرده شده بسیار قابل توجه است. البته اعتماد به جوانان به معنای کنار گذاشتن انسان‌های با تجربه نیست و می‌توان از تجربه‌های آنان در امور استفاده کرد.

 

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت مهدی آل محمد (عج)، گفت: موضوع انتظار و مهدویت یعنی امید به آینده روشن و پر نشاط است. باور به مهدویت و مهدی موعود (عج) روحیه امیدواری به آینده‌ای روشن را در انسان زنده می‌کند. باور مهدویت به انسانِ سرخورده امید می‌بخشد آنان منتظرند تا روزی مردی الهی آنچه را آرزوی بشریت است برآورده سازد.

 

خطیب جمعه شهر چمران افزود: زیرا انسان با امید به آینده زندگی می‌کند و در مبارزه با ستم‌ها و کج‌روی‌ها، اگر دورنمایی خوش از آینده نداشته باشد، نه‌تنها خسته می‌شود، که از کار دست می‌کشد، یأس و افسردگی به سراغ او می‌آید و اگر سرخوردگی باعث تسلیم به دشمن نشود، دست‌کم موجب انفعال و تن دادن به پلشتی‌ها خواهد داد. تنها با امید به آینده و اعتقاد به پیروزی، می‌توان با سختی‌ها و فشارها مبارزه کرد و آن‌ها را به‌خوبی و نشاط تحمل کرد.

 

عبادی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) به نام روز سربازان گمنام امام زمان افزود: این روز را به همه سربازان بی‌ادعا و گمنام امام زمان که عاشقانه از امنیت ملت ایران محافظت می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض کرده و برای این عزیزان جان برکف موفقیت و سربلندی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار