تجلیل از ۲۴ برگزیده اولین جشنواره دانش آموزی سلاله در ایلام

معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: اولین دوره جشنواره دانش آموزی سلاله با تجلیل از ۲۴ اثر برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۳۳۳
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ عبدالنبی امیدی زاده روز شنبه در حاشیه تجلیل از برگزیدگان اولین دوره جشنواره دانش آموزی سلاله  اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش در پنج بخش برگزار شد.

وی افزود: آبان ماه سال جاری فراخوان جشنواره با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت، شهدای مدافع حرم و امنیت، مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از طریق کانال ها و فضای مجازی و مکاتبه با نهاد های فرهنگی و آموزشی آغاز شد و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۲ بهمن بود.

امیدی زاده ادامه داد: در مجموع بیش از ۵۰۰ اثر در بخش های نقاشی، خوشنویسی، اینفوگرافی، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعداد ۲۴ اثر برتر با نظر هیئت داوران انتخاب در این دوره از جشنواره برگزیده شدند.

وی یادآور شد: بهره گیری از آموزه های دینی مکتب سید الشهدا (ع) و خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و ایثار در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و در سنگر تعلیم و تربیت از اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: همانگونه که دانش آموزان و نسل نوجوان در دوران هشت ساله دفاع مقدس و در جنگ سخت با دشمن بعثی حضور فعالی داشتند، امروزه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن نیز بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان و آینده سازان انقلاب اسلامی در راستای تحقق آرمان های دفاع مقدس و مقابله با هجمه های فرهنگی و فکری دشمنان یک ضرورت است که در قالب جشنوراه های هنری به منصه ظهور می رسد.

ارسال نظرات