خبرهای داغ:
هر روز با یک شهید

جهادگر شهید فرید فریدنیا/بهترین پاداش یک جهادگر شهادت است

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،‌در همان ابتدای امر که جهادسازندگی بدستور حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد. و از آنجایی که عاشق کار و تلاش و فعالیت در راه اسلام بود در آن شرکت نمود و فعالیتهای خود را در این نهاد مقدس از سرگرفت و بعنوان تکنسین در جهاد مشغول بکار شد
کد خبر: ۹۵۰۰۱۵۰
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛شهید فرید فریدنیا در سال۱۳۳۶ در شهر اهواز بدنیا آمد. در۱۷ سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و تحصیلات خویش را تا فوق دیپلم در رشته راه و ساختمان ادامه داد.

این شهید بزرگوار قبل از انقلاب به خدمت سربازی رفت و با فرمان امام(ره) پادگان را ترک کرد. با بعضی از دوستانش به خرید و فروش کتب مذهبی پرداخت و درحین کتابفروشی در تمام راهپیمائیها شرکت می‌نمود و در این مدت نسبت به چاپ و تکثیر اعلامیه و نوارهای سخنرانی امام(ره) همت می‌گماشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،‌در همان ابتدای امر که جهادسازندگی بدستور حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد. و از آنجایی که عاشق کار و تلاش و فعالیت در راه اسلام بود در آن شرکت نمود و فعالیتهای خود را در این نهاد مقدس از سرگرفت و بعنوان تکنسین در جهاد مشغول بکار شد و منشأ خدمات فراوانی در خدمت به محرومین گردید. با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه رفت و در واحد مهندسی مسئولیت جمعی از سنگرسازان بی‌سنگر را به عهده گرفت.

او سعادت را در شهادت دید و همیشه می‌گفت: بهترین پاداش یک جهادگر شهادت است و شهادت نزدیکترین راه برای رسیدن به خداست.

از خصوصیات بارز شهید این بود که نمازهایش را طولانی و با عشق می‌خواند، در هفته بیشتر روزها را روزه بود. از غیبت و دروغ به شدت نگران و چهره ملکوتی‌اش درهم می‌شد.

آن جهادگر غیور تا قبل از شهادتش در بیشتر عملیاتها شرکت داشت و سرانجام در عملیات رمضان، در تاریخ ۷/ ۵/ ۱۳۶۱ در حین پیشروی در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش به قلب مبارکش به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار