یادداشت دهم فروردین:

قیام دهم فرودین، نشانه‌ی عمق اعتقاد دینی مردم است

در روز دهم فروردین سال ۱۳۵۷ مردم ولایتمدار یزد به رهبری روحانیت مبارز و انقلابی و برای تحقق اوامر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمتاللهعلیه) پا در میدان مبارزه علیه رژیم ستم شاهی گذاشته و قیام کردند.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۳۶
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "سرهنگ حسین آزادی نژاد" فرمانده ناحیه شهید منتطر قائم یزد  در بیانیه ای به مناسبت دهم فروردین آورده است:

بعضی از حوادث تاریخی که دارای مضمون‌های عمیق هستند و پیام‌های بلندی را به مردم نسل‌های بعد می رسانند، باید زنده بمانند؛ و نباید بگذاریم غبار فراموشی بر روی این حوادث بزرگ بنشیند.

حادثه‌ی دهم فروردین از این قبیل است. البتّه حادثه‌ی نوزدهم دی، منشأ یک حرکت سلسله‌واری شد که همان حرکت هم به پیروزی انقلاب انجامید؛ در روز دهم فروردین سال ۱۳۵۷ مردم ولایتمدار یزد به رهبری روحانیت مبارز و انقلابی و برای تحقق اوامر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمتاللهعلیه) پا در میدان مبارزه علیه رژیم ستم شاهی گذاشته و قیام کردند.

این قیام در ادامه قیام مردم قهرمان قم و تبریز و بزرگداشت چهلم شهدای آن دیار در شهر یزد برگزار شد و مردم مومن و همشه در صحنه نشان دادند که برای دفاع از دین و اسلام ناب محمدی (ص) در صحنه حضوری فعال و آگاهانه دارند.
بنابراین، نگاه به این حادثه به عنوان سرمنشأ یک تحوّل عظیم است و نشانه‌ی عمق اعتقاد دینی مردم است؛ و جزو واضحات و بیّنات انقلاب است؛ لذا هم حراست و نگهبانی از خود حادثه به معنای زنده نگه داشتن آن بر ما لازم و واجب است، هم حراست و نگهبانی از مضمون و محتوای این حماسه‌ی بزرگ؛ چون این یکی از نقطه‌های اوج حیات ملّت ایران بود؛ نقطه‌ی اوج را باید زنده نگه داشت، چون هم به آیندگان روحیه می دهد، هم مایه‌ی افتخار و عزّت ملّی است. این نقطه‌های اوج در تاریخ ثبت می شود و راه آینده را برای آیندگان روشن می کند؛ به خاطر اینکه راویان خائن و تحلیل گران مغرض سعی می کنند محتوای حوادث بزرگ را به سود خودشان و به سود قدرت‌های غاصب دنیا تغییر بدهند.

ارسال نظرات