برکات رهبری و ولایت فقیه برای ایران و جهان اسلام

مصاحبه حمزه آزاد؛ مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان تایباد
کد خبر: ۹۵۰۱۴۲۵
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
چرا رهبری کاری نمی کند؟ اگر رهبری خوب است،چرا وضعیت اقتصادی ما اینجوری است؟ چرا رهبری در کار دولت دخالت نمی کند؟ چرا رهبری در همه کارها دخالت می کند؟

این ها سوالات متناقضی است که هر روزه در اجتماع به آن بر می خورید.عده ای از سر توقع و انتظار و عده ای از سر عناد همه مشکلات را به رهبری ربط می دهند اما حقیقت  این است که اغلب مردم نسبت به وظایف رهبری آگاهی چندانی ندارند. وظایف رهبری در اصل ۱۱۰ قانون اساسی وچند اصل دیگر مشخص گردیده است.از طرفی دخالت رهبری در کار سایر قوا نه #ممکن است و نه #معقول. بی شک ولایت فقیه برای#ایران و #جهان_اسلام آنقدر با#بابرکت بوده که دشمنان اسلام سال هاست برای محو این جایگاه تمام تلاش خود را بکار برده و ربط دادن مشکلات کشور به رهبری یکی از نقشه های شوم آنها میباشد.در این مقاله به دستاوردها و برکات #رهبری و #ولایت فقیه آشنا خواهیم شد.

بازگردانی و حفظ استقلال ایران

آیا میدانید: در اواخر سلطنت قاجار ، دوره ی  پهلوی اول و بخشی از دوره پهلوی دوم ؛ #انگلیس و #روس ۱۰۰٪ خاک ایران را اشغال و شاه و وزیر و وکیل را آنها تعیین می نمودند؟

 آیا می دانید از سال۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ ایالات متحده آمریکا عملا همه کاره ی ایران بود؟ماجرا چیست؟

در اواخر دوره قاجار #انگلیس و #روسیه پس از تجزیه بخش های زیادی از ایران،  نهضت مشروطه را منحرف  و باطرح کودتا رضا پهلوی را به جای قاجار بر تخت سطنت سوار، استبدادصغیر قاجار را به استبداد پهلوی تغییر دادند.در سال ۱۳۲۰ روسیه نیمه شمالی و انگلیس نیمه جنوبی کشور را به اشغال خود درآورده و ارتش ایران سه روزه اسلحه خود را به زمین نهاده، رضاشاه استعفا داد و اشغالگران تا #تهران پیشروی نمودند. با تصمیم و دستور سفیر انگلیس ، رضاشاه ایران را ترک به بالاجبار به جزیره  #موریس در جنوب آفریقا تبعید وفرزندش محمد رضا را که تحصیل کرده و دست پرورده غرب بود ، بر تخت سلطنت نشاندند.در فاصله ۱۲۹۸ تا ۱۳۲۰ هجری شمسی بیش از ۱۰ میلیون ایرانی بر اثر #قحطی از بین رفتند.در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آمریکایی هایی که از سال ۱۳۲۰ جای پای خود را در ایران محکم نموده بودند، دست به کودتایی ننگین زدند.این کودتا منجر به براندازی دولت مردمی #مصدق شده، و از آن پس ایالات متحده آمریکا عملا همه کاره ایران شد. نفوذ و قدرت آمریکا در درون حاکمیت ایران در حدی بود که در دوره پهلوی دوم ، موافقت‌نامه ذلت بار دفاعی بین ایران و آمریکا در ۱۳۳۲ خورشیدی امضا و پیرو آن هزاران مستشار آمریکایی برای نظارت(دخالت و برنامه ریزی) در تمامی دستگاه های حساس کشور (نظامی، کشاورزی، امنیتی، علمی ، فرهنگی) با اختیارات تام وارد ایران شدند. خودفروختگی و ذلت پهلوی باعث گردید لایحه ننگین کاپیتولاسیون در ۱۳ مهر ۱۳۴۲ در کابینه علم و در مرداد ۱۳۴۳ در مجلس سنا به تصویب برسد و مصونیت سیاسی وقضایی به مستشاران اعطا گردد. در نتیجه استعمار ایران در دوره #قاجار و #پهلوی  نتایج تاسف آوری برای کشور و ملت ایران به همراه داشت که ذیلا به بخشی از آن نتایج اشاره می شود:

۱. اشغال نظامی و سیاسی  ایران توسط روسیه و انگلیس

۲. تجزیه بخش های زیادی از خاک ایران در دوره قاجار و پهلوی

۳. قحطی های بزرگ و مرگ بیش از نیمی از

مردم ایران در فاصله سال های ۱۲۹۸ تا ۱۳۲۰

۴. عقب ماندگی شدید ایران از قافله #علم و #فناوری

۵. تحمیل #کاپیتولاسیون و زیر پا نهادن غرور ملی ایرانیان

۶. شکاف طبقاتی و گسترش #محرومیت و رعیت پروری

۷. انزوای #دین و گسترش فرهنگ منحط غربی و #فحشا

۸. اقتصاد نفتی و وابستگی شدید کشور به غرب، اما پس از طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران ،به رهبری امام خمینی(ره) و حمایت قاطبه ملت، استقلال از دست رفته کشور بازیابی و نتایج درخشان زیر حاصل شد:

۱. استقلال واقعی ایران از بلوک شرق و غرب با هویت نو(نه ظالم و نه ظلم پذیر)

۲. تسخیر لانه جاسوسی و کوتاه کردن دست آمریکا از دخالت و جاسوسی در ایران

۳. ارتباط با تمامی کشورهای دنیا (بجز اسرائیل غاصب) برپایه احترام متقابل

۴. بومی سازی بسیاری از علوم و فنون از جمله هسته ای، نظامی، پزشکی،  نانو و...

۵. خودکفایی در بسیاری از عرصه های علمی ، کشاورزی، صنعتی و...

 ۶. عضویت در بسیاری از سازمان های بین المللی و دفاع از حقوق ملت

۷. تشکیل جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی و دفاع از ملل تحت سلطه

آری ؛ ولایت فقیه #استقلال ، #عظمت و #عزت را به ایران اسلامی برگرداند و کشور #مطیع استکبار را به #مستقل ترین کشور دنیا تبدیل نمود.پس به فرمان امام راحل؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید( تا دوباره)به مملکت آسیب نرسد!

ارسال نظرات