خبرهای داغ:

آزادی بیش از یک هزار زندانی خوزستانی در پویش‌های مزین به نام ائمه اطهار (ع)

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: آزادی یکهزار و ۷ نفر در استان از زندان در پویش‌هایی که به نام ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های مذهبی نامگذاری شدند، تحقق یافت‌و‌خوزستان رتبه نخست صلح و سازش در کشور را دارد.
کد خبر: ۹۵۰۲۶۸۸
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: همه مومنان و مسلمانان ارادت خاصی به ائمه اطهار علیهم السلام دارند و عاشق و دلباخته آن‌ها هستند و خوزستان نیز مهد ولایت و امامت و عشق به امامان معصوم (ع) و دروازه ورود تشیع به ایران است.

 

وی به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل در پویش‌هایی که پارسال در خوزستان مطرح شدند، اشاره کرد و افزود: در پویش "امام علی (ع) " ۱۴ پرونده با صلح و سازش پایان یافت و در پویش "زندان جای مادران نیست" ۱۷۴ نفر از زندان آزاد شدند و از زندانی شدن ۴۸ نفر جلوگیری شد.

 

حجت الاسلام امانت بهبهانی به مصالحه ۶ پرونده قتل در پویش "دهه کرامت" اشاره کرد و ادامه داد: در پویش "امام حسین (ع) " نیز ۳۱ پرونده قتل با صلح و سازش بسته شدند و از زندانی شدن ۳۰۷ نفر با تلاش قضات و روسای شورا‌های حل اختلاف در سراسر خوزستان جلوگیری بعمل آمد.

 

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان پویش "سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" را از دیگر پویش‌های راه اندازی شده در استان برشمرد و اضافه کرد: در این پویش نیز ۲ خانواده‌ای که عزیزان خود را به واسطه قتل از دست داده بودند، به عشق سردار سلیمانی، قاتلان فرزندان خود را بخشیدند و از طناب دار و کابوس اعدام رها کردند.

 

وی می‌گوید: همچنین در پویش "حضرت فاطمه الزهرا (س) "، ۵ زندانی آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند، همچنین در پویش "امام رئوف" از ابتدای امسال اکنون، ۵ پرونده قتل با صلح و سازش بسته شدند.

 

به گفته معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان؛ یکهزار و ۷ نفر در قالب پویش‌های یاد شده از سال ۱۴۰۱ تاکنون از زندان آزاد شده اند و از زندانی شدن ۴۷۲ نفر جلوگیری شد.

 

حجت الاسلام امانت بهبهانی با بیان اینکه استان در راه اندازی پویش‌ها و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل را رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: از هم استانی‌ها که عاشقان شیدا و وفاداران مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند و به ویژه عشق به امام رضا (ع) و خورشید خراسان، خواهشمندم همانند قبل در پویش "امام رئوف" و، ولی نعمت ایرانیان، قوه قضائیه را همراهی کنند و افرادی را که به دلیل قتل غیر عمد و بدهی مالی در زندان به سر می‌برند را ببخشند تا بتوانند به آغوش خانواده بازگردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار