مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی:

چهار هزار صندوق دریافت زکات فطریه در آذربایجان‌شرقی استقرار می‌یابد

تبریز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقرار چهار هزار صندوق دریافت زکات فطریه در سطح استان گفت: این تعداد صندوق‌ متعلق به ۱۳۲ نهاد، مؤسسه و مراکز نیکوکاری است که به‌صورت یکپارچه در نقاط مختلف استان مستقر شده و آماده دریافت زکات فطریه مردم متدین استان خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۶۴۹۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی،در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ مورد از این صندوق‌ها در تبریز و روستاهای آن مستقر می‌شود، ادامه داد: حدود ۷۰۰ مورد از صندوق‌ها مربوط به کمته امداد و مراکز نیکوکاری بوده و مابقی مربوط به سایر نهادها، خیریه‌ها و مؤسسات خواهد بود.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطریه طی عید فطر سال گذشته در استان، یادآور شد: از این میزان، مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط صندوق‌های کمیته امداد استان جمع‌آوری شده بود.

ملامهدی با اشاره به اینکه امسال نیز پایگاه‌های دریافت زکات فطریه همزمان با عید فطر از ساعت ۴:۳۰ بامداد تا عصر همان روز در ورودی و خروجی شهرستان‌ها، تمامی ورودی و خروجی‌های شهر تبریز، مرکز شهر و میادین اصلی و پرتردد مستقر خواهند بود، افزود: همزمان با برگزاری نماز عید فطر نیز پایگاه‌های دریافت زکات فطریه تا ساعت ۸ صبح در اطراف مصلی امام خمینی(ره) مستقر و در خدمت نمازگزاران خواهد بود.

وی با بیان اینکه شورای زکات استان در مورد جمع‌آوری زکات فطریه صندوق‌های تمامی مؤسسات، مراکز و نهادها را به‌صورت یکپارچه‌ سازماندهی می‌کند، گفت: مردم متدین استان می‌توانند از طریق‌ سامانه #۵*۸۸۷۷* (ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۵ مربع) زکات فطره و همچنین کفاره‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند و همچنین از طریق سامانه‌هایی مثل بام، سکه و بله نیز می‌توانند فطریه‌های خود را واریز کنند.

ملامهدی با تأکید بر اینکه مبلغ زکات فطره امسال به قیمت گندم برای هر نفر، ۶۰ هزار تومان و تا ۲۴۰ هزار تومان برای قوت برنج اعلام شده است، افزود: علاوه بر مباحث فقهی و شرعی، مسلمانان معتقد به پرداخت زکات فطریه هستند و این امر را لازمه قبولی روزه‌داری‌ها و همچنین عاملی برای دفع بلایا می‌دانند.

وی با بیان اینکه برخی افراد زکات فطریه را صرف مسجد می‌کنند در حالی که اولی‌تر آن است که این مبلغ به‌طور نقدی و سریع صرف نیازمندان و محرومان شود، گفت: مبالغ جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد نیز در اسرع وقت به حساب مددجویان با اولویت‌بندی نیازمندی‌هایشان، واریز می‌شود و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا بانک‌های ملی سراسر کشور از ساعت ۹ تا ۱۱ عید فطر فعال باشند تا مبالغ سریعاً به حساب مددجویان واریز شود.

ارسال نظرات