خبرهای داغ:

معرفی چهره‌های ماندگار هنر انقلاب اسلامی در خوزستان+فیلم

در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان، چهره‌های ماندگار در رشته هنر‌های تجسمی، نمایش، پایداری، موسیقی و سرود، آفرینش‌های ادبی، عکاسی و پیشکسوتان معرفی شدند.
کد خبر: ۹۵۰۶۷۱۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، رئیس حوزه هنری خوزستان در این مراسم گفت:حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، رویدادی را تحت عنوان روایت خانه هنر انقلاب اسلامی برگزار کرد که به بررسی آنچه هنرمندان، ادیبان و اهالی رسانه انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ در مناسبت و رویداد‌های مختلف ارائه کرده اند پرداخته است.

 

محمد شهباز گهروئی افزود: امشب در این مراسم از هنرمندان رشته‌های هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، موسیقی، سرود، ادبیات، آفرینش‌های ادبی و هنر‌های تصویری تجلیل شد.

 

وی با اشاره به معیار‌هایی که برای انتخاب چهره هنر انقلاب خوزستان لحاظ شده است، ادامه داد: از مهم‌ترین معیار‌های انتخاب هنرمند داشتن تولیدات شاخص و جریان سازی در سال گذشته و فضا‌های انقلاب اسلامی با موضوعات انقلاب اسلامی و عمق نفوذ هنر انقلابی در میان مردم بوده است؛ استمرار و حضور هنرمند در مسائل و موضوعات مختلف نیز شاخص دیگر انتخاب هنرمند به شمار می‌آید.

 در این مراسم فاطمه طیوب به عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد.

 

همچنین امجد جلالی به عنوان چهره هنر انقلاب در بخش نمایش، محمد ترک و محمد متقی منش در بخش هنر‌های تجسمی، سید رقیه آذرنگ و علیرضا مسرتی در بخش پایداری، علی اکبر فلاحی، محمد کمایی و ناصری در زمینه موسیقی و سرود، سمانه نیکدل در بخش آفرینش‌های ادبی، علی معرف در عکاسی و خانواده مرحوم سعید بهروزی و سید رافع موسوی بهار نیز در بخش پیشکسوتان معرفی شدند.

در این مراسم گروه سرود زهرائیون و خادم الزهرا به اجرای مراسم پرداختند و تابلوی نقاشی سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی نیز که توسط هنرمند جوان خوزستانی خانم قاطعی در حین برنامه ترسیم شده بود با حضور مسئولین استانی و مادرشهیدان فرجوانی به خانواده شهید مدافع حرم شهید فاطمی اطهر تقدیم گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار