حوزه حضرت فاطمه زهرا (س)؛

برگزاری نشست جوانی جمعیت و بررسی بحران پیری جمعیت در کشور

این نشست با حضور خانم علیدادی سرپرست حوزه علمیه خواهران فاطمه زهرا (س) در جمع عموم بانوان سطح شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۰۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، خانم علیدادی سرپرست حوزه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر (س) ایلام با توجه به افزایش جمعیت سالمند در کشور گفت: سلطه فرهنگی غرب، انسان‌ها را به سمت رفاه طلبی مطلق هدایت می‌کند و امروز غرب به بانوان القا می‌کند که نباید آسایش خود را فدای فرزندپروری کنند و شاهدیم که بسیاری از کشور‌های غربی گرفتار جمعیت سالمند خود هستند و برای توسعه و ادامه حیات خود به دنبال استفاده از جمعیت جوان دیگر کشور‌ها می‌باشند.

وی افزود: بحران جمعیت یکی از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و ایشان از ابتدای دهه ۹۰ به‌صورت مکرر این موضوع را مطرح کرده‌اند.

علیدادی تصریح کرد: تشریفات و هزینه‌های نابه‌جایی که اغلب آن‌ها سوغات غرب و برگرفته از فرهنگ غربی است، باعث شده تا بسیاری از کسانی که مایل به فرزندآوری هستند، دچار تردید شوند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران در پایان اظهار داشت: امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی ۱۰۰ الی ۳۰۰ سال ۳۰ درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در ۱۰ الی ۱۵ سال، ۷۰ درصد کاهش جمعیت داشته است.

این نشست با قرائت دعای توسل، چله حدیث کساء، ختم سوره یس، پاسخ گویی به سوالات شرعی، ارائه مشاوره و ختم صلوات به پایان رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار