سیل به ۶۰۰۰ هکتار از باغات گرمی و انگوت خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: سیل اخیر به ۶ هزار هکتار از باغات شهرستان‌های گرمی و انگوت خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۲۷۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

سیل به ۶۰۰۰ هکتار از باغات گرمی و انگوت خسارت وارد کرد

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل .  در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه سیل اخیر به 6 هزار هکتار از باغات شهرستان‌های گرمی و انگوت خسارت وارد کرده و با توجه به اینکه پرداخت خسارت کشاورزان از توان مالی استان خارج است بنابراین نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات اساسی در این ارتباط اولویت اساسی است. وی افزود: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و مبلغ خسارت از توان مالی خارج است بنابراین باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد چرا که در حال حاضر اکثریت کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و کشاورزانی که بیمه کرده‌اند از وضعیت موجود رضایت کافی ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل اظهار کرد: باید اهتمام جدی صندوق بیمه کشاورزی برای بیمه محصولات کشاورزان و پرداخت خسارت آنان در کم‌ترین زمان ممکن وجود داشته باشد و با توجه به اینکه کم آبی، بی آبی، سرمای دیررس، سیل و تگرگ و خشکسالی استان اردبیل را تهدید می‌کند بنابراین باید اقدامات اساسی در این زمینه در استان انجام یابد.

ارسال نظرات