معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران:

بهره مندی 786 مادر و کودک نیازمند تهرانی از طرح بهبود تغذیه در سال 1401

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات بهبود تغذیه ای به 786 کودک و مادر نیازمند در سال 1401 خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۸۱۸۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی با اشاره به بهره مندی 786 نفر از خدمات طرح بهبود تغذیه، افزود: در سال 1401  با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و تهران 430 کودک زیر پنج سال و 356 مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و تهران در حال انجام است، اظهار کرد: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه، مراقبت های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات  معاونت امور بهداشتی دانشگاه ها است و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران مشمول این طرح در استان تهران 3 هزار و 188 سبد کالا به مبلغ 6 میلیارد و 392 میلیون ریال در سال 1401  هزینه شده است.

مرادی، خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به این گروه از جامعه هدف به منظور سنجش میزان اثر بخشی خدمات ارائه شده، کنترل و پایش های لازم از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دوره ها و فواصل مختلف زمانی انجام خواهد شد و در صورت بهبود وضعیت مددجویان مشمول مطابق با استاندارد های مشخص از پوشش این طرح خارج می شوند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات