خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

۱۰ همت سهم تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی از مصوبات سفر رئیسی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: میزان اعتبارات سفر رئیس جمهور ۱۹.۹۴۸ همت بود که سهم عمده آن یعنی ۱۰ همت تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دوره سه ساله تا ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۷۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

به گزارش حبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جمع خبرنگاران افزود: شش همت آورده دستگاه های دولتی و مابقی مربوط به سازمان ها و نهادهای خاص است که در بخش آورده دستگاه های دولتی دانشگاه علوم پزشکی با سه همت و جهاد کشاورزی با ۱.۲ همت بیشترین سهم را از طریق مجوز های فروش اموال مازاد و یا مولدسازی دارند.

وی ادامه داد: اعتبارات سفر برای ۱۷۵ طرح تعریف شده که بسیاری از این طرح ها ملی هستند و با توجه به پروژه‌های راکد استان زمینه‌ساز تحرک بخشی این پروژه‌ها شده و سال جاری نیز تحقق صددرصدی اعتبارات مصوب سفر استانی را پیگیری خواهیم کرد.

فرشکاران تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان از اعتبارات عمومی را نیز ۷۹ درصد از منابع کشوری عنوان و بیان کرد: ۹۱ درصد از این اعتبارات تخصیصی را به صورت نقدی و مابقی را در قالب اوراق جذب کردیم و این در حالی است که سال قبل میزان جذب اعتبارات از این محل ۵۴ درصد و ۴۰ درصد آن به صورت اوراق بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در تخصیص اعتبارات و تملک دارایی نیز رشد بالایی داشتیم، اظهارداشت: این اعتبارات باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام تزریق شود و تخصیص اعتبارات را با لحاظ اولویت به سمت مناطق محروم سوق داده ایم.

۱۰ همت سهم تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی از مصوبات سفر رئیسی

فرشکاران اضافه کرد: از اعتبارات هزینه ای نیز موفق عمل کرده ایم به طوری که علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات، ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از بابت کسری و دیون به کارکنان جذب شده است.

وی ادامه داد: سعی داشتیم در شاخص‌های کلان استان تاثیرات مثبت ایجاد کنیم تا در اقتصاد استان و زندگی احاد مردم تاثیر خوبی داشته باشد، درسال گذشته در سایه تلاش مسئولان استان سعی شد در تامین اعتبارات موفق باشیم.

فرشکاران خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی از ظرفیت بالایی برخورداریم و برای رشد  صنایع مادر استان می‌توانند با خوشه سازی، صنایع زیر دستی دیگری را راه اندازی کرده و بازار ایجاد کنند.

ارسال نظرات