پرداختن به تمام ابعاد زندگی بشری علت پویا و زنده بودن افکار شهید مطهری در همه دوران‌ها است

زنجان- محقق و پژوهشگر آثار شهید مطهری گفت: علت پویایی و ماندگاری آثار شهید مطهری را پرداختن ایشان به تمام ابعاد زندگی بشر و پویا و زنده بودن افکار وی در همه دوران‌ها بیان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۱۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

پرداختن به تمام ابعاد زندگی بشری  علت  پویا و زنده بودن افکار شهید مطهری در همه دوران‌ها است

حجت‌الاسلام محمد باقر بابایی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و با گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: طبق فرمایش امام (ره) آثار شهید مطهری برای عارف و عامی سودمند و زمینه ساز تفکر است.

وی افزود: آثار شهید مطهری به مثابه دانه‌های تسبیح که به وسیله یک نخ به هم متصل هستند دارای انسجام در کار و وحدت رویه بوده و برگرفته از اسلام ناب محمد و سیره ائمه اطهار است که هدف ایشان در تمام آثار این است که مخاطب را وادار به تفکر و توجه کند و به عقلانیت برساند.

این محقق و پژوهشگر آثار شهید مطهری با بیان اینکه این استاد شهید برای یک عده خاص کتاب تألیف نکردند بلکه تمام اقشار را در نظر داشتند گفت: کتاب داستان و راستان ایشان برای توده مردم و حتی کسانی که سواد بالایی ندارند نوشته شد و مفاهیم دینی در این کتاب در قالب داستان ارائه شده تا برای همگان قابل فهم باشد و مخاطب را وادار به تفکر کند.


وی در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری آثار ماندگاری برای اقشار مختلف جامعه به نگارش در آورد و سبب گرایش نسل جوان به این آثار شده افزود: شهید مطهری توانایی تسخیر افکار گروه‌های زیادی از مردم جامعه از جمله جوانان، انسان‌های تحصلیکرده و روشنفکر را داشته وخدمتی که مطهری به نسل جوان و دیگران کرده کم کسی کرده است.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: شهید مطهری یکی از بارزترین شاگرد حضرت امام (ره) بودند و امام (ره) نیز آثار ایشان را تایید کرده اند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به طلبه‌ها و روحانیون که آثار شهید مطهری را مطالعه کنند و با وجود آثار، تفکرات و عقاید شهید مطهری حجت بر ما تمام است.

وی خاطرنشان کرد: زنده بودن آثار شهید مطهری این است که هر چیزی که مطابق نیاز انسان مطرح شده که زمینه ساز حرکت شده است و با وجود اینکه ایشان فیلسوف بودند، اما آثار وی صرفا فلسفی، فقهی و سیاسی نیست، بلکه همه ابعاد را در پی داشت و با مشاهده آثار ایشان که از آیات و روایات قرآنی بهر گرفته می‌تواند موید زنده بودن آثار ایشان دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار