پیگیری مطالبات مردمی

باغداران قبل از سم‌پاشی به زنبورداران اطلاع‌رسانی كنند

مدیر جهادكشاورزی شهرستان فیروزکوه در خصوص مطالبه ی زنبور داران در گفتگو با خبرنگار بسیج شهرستان فیروزکوه گفت:كشاورزان و باغداران قبل از سم‌پاشی به زنبورداران محل اطلاع‌رسانی كنند.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۰۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

ولی الله حسنی ادامه داد: كشاورزان و باغداران درصورتی كه قصد سمپاشی مزارع و باغات را دارند به طور حتم زنبور داران را 24 ساعت قبل از سم پاشی باخبر کنند.

مدیر جهادکشاورزی افزود: بحث تلفات زنبورهای عسل در اثر سمپاشی مزارع کشاورزی و باغ‌ها مطرح است که تصمیم گرفتیم به منظور حفظ و صیانت از زنبورهای عسل از طریق جهاد کشاورزی شهرستان‌ و همچنین مراکز مربوطه در دهستان‌ها توصیه لازم را جهت رعایت زمان سم پاشی به کشاورزان و باغداران انجام دهیم.

وی تاکیدکرد: کشاورزان و باغداران شهرستان فیروزکوه باید توجه کنند که در صورتی که می‌خواهند مزارع و باغات خود را سمپاشی کنند اگر در شعاع ۴ کیلومتری آن‌ها کلنی زنبور عسل مستقر  است به طور حتم زنبور داران را ۲۴ ساعت قبل از سم پاشی باخبر کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان حتی المقدور عملیات سم پاشی را به بعد از ظهر موکول نمایند تا بلکه زنبورعسل این حشره با ارزش و دوست کشاورزان و باغداران در امر گرده افشانی دچار تلفات نشود.

 

خبرنگار بسیج/طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات