در گفتگو با فرمانده سپاه ناحیه دلیجان مطرح شد؛

بسیج بدون ادعا در خدمت به مردم/ از گام های بلند در توسعه ورزش تا حمایت از اشتغال

بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشأ خیر و برکت بوده در این راستا و با هدف اطلاع رسانی مهمترین فعالیت های این نهاد در شهرستان دلیجان با فرمانده سپاه این شهرستان دقایقی را به گفتگو نشستیم.
کد خبر: ۹۵۰۹۹۲۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بسیج یادآور تشکیل مردمی‌ترین نهاد ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشأ خیر و برکت بوده و مادامی که تفکر بسیجی در کشور حاکم باشد و بتواند گامی کوچک در رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم بردارد، هراسی نیست‌ چراکه بسیج در هر عرصه و موقعیتی که ورود پیدا کرده است‌ خدمات مطلوبی ارائه داده و رضایت عمومی را ایجاد می‌کند.

در این راستا و با هدف اطلاع رسانی مهمترین فعالیت های این نهاد در شهرستان دلیجان با فرمانده سپاه این شهرستان دقایقی را به گفتگو نشستیم.

بسیج بدون ادعا در خدمت به مردم/ از گام های بلند در توسعه ورزش تا حمایت از اشتغال

سرهنگ پاسدار مهدی نباتی، فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی درخصوص اقدامات صورت گرفته در سپاه ناحیه دلیجان در راستای محرومیت زدایی و کمک به رفع مشکلات مردم این شهرستان گفت: شهرستان دلیجانیکی از شهرهای صنعتیاستان است که چهار قطب صنعتی دارد و بیشتر فعالیت صنعتی این شهرستان حول محور ایزوگام و الیاف است.

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید الیاف کشور است، افزود:  علاوه بر صنعت ایزوگام، صنایع دیگری نظیر کارخانجات فرش بافی و تولید پودرهای معدنی و تعدادی صنایع سبک نیز در اطراف این شهر وجود دارند و یکی از شهرهای مهاجرپذیر و کارگرنشین است.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان به مشکل کمبود نیروی کار در این شهر اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که با کمیسیون های کارگری در سطح شهر برگزار کردیم، با کمک نماینده مردم در مجلس به دنبال رفع این مشکل صنایع شهرستان هستیم که در گام نخست تصمیم گرفته شد که یکی از دغدغه های جامعه کارگری را رفع کنیم و آن مشکل مسکن کارگران است و می طلبد بنیاد مسکن، استانداری، فرمانداری با همکاری نمایندگان مردم در مجلس کمک کنند.

نباتی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده همین است و پیگیر هستیم؛ در حال حاضر نیز چند کارخانه و واحد تولیدی در این زمینه پیش قدم شده اند تا برای کارگران خود مسکن بسازند. 

وی با تاکید بر اینکه تعامل خوبی با همه مسئولین و اقشار در سطح شهرستان داریم، افزود: در راستای رفع مشکلات عرصه ورزش شهرستان یکی از این اقدامات که انجام شد، احیا ورزش کشتی بود که به دلیل نبود مکان مناسب طی سال های گذشته تعطیل شده بود، سالن ورزشی سپاه را در اختیار فعالین این رشته قرار دادیم؛ همچنین در عرصه فوتسال، ورزش های رزمی، ورزش های همگانی و ورزش های بومی محلی تعامل خوبی را با هیئت های ورزشی داریم.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان تصریح کرد: در مناسبت های مختلف هیئت موتورسواری را فعال کردیم و از کمک این ورزشکاران استفاده می کنیم و باتوجه به فعالیت هایی که در این بخش داشتیم می توان گفت مجموعه شهرستان از این روند راضی هستند.

 

نباتی به فعالیت های بسیج فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باتوجه به مشکلات موجود در سطح شهرستان، بسیج فرهنگیان شهرستان جلساتی را از باب مطالبه گری با فرماندار و نماینده مردم در مجلس برگزار و دغدغه ها و خواسته های این قشر را مطرح و پیگیر رفع آن هستند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب در این شهرستان افزود: باتوجه به چالش و معضل آب در سطح شهرستان به ویژه در بخش کشاورزی، بازسازی قنوات کشاورزی، بتن کردن جوی های آب کشاورزی و ساخت استخر با همکاری کشاورزان، خیرین و جهادگران و مشارکت مردمی اقداماتی انجام شد که به اذعان کشاورزان منطقه از خشکسالی باغات چندین ساله جلوگیری شد.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان بسیج را یک نهاد اساسی و مورد اعتماد مردم در جامعه دانست و گفت: اکثر اقدامات انجام شده در این بخش با کمک خود مردم بوده و این امر با اعتمادسازی که در بین مردم ایجاد کردیم، محقق شد و مشکلات در حوزه کمبود آب رفع شد؛ استخرهای کشاورزی زیادی درست و جوی های آب زیادی را بتن کردیم به عنوان مثال در روستای "چنارستان" با قدرت بسیج کنندگی و اعتمادسازی یکهزار متر جوی آب کشاورزی بتن ریزی شد.

نباتی ادامه داد: در بخش صنعت، بسیج مهندسین صنعت شهرستان بسیار فعال است؛ مسئول بسیج مهندسین شهرستان ارتباط خوبی را طی این مدت با صنایع شهرستان داشته و دارد. در زمینه پایش مشکلات واحدهای صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که واحدهای دارای مشکل و راکد با پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی احیا و به چرخه تولید برگردانده شدند که باعت ایجاد و تثبیت اشتغال شد.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده به کمک سپاه و بسیج در دلیجان افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را ویژه پیگیری کردیم و در بخش روستایی و اشتغال خانگی پرداخت های خوبی انجام شد؛ یکی از موفقیت ها در این زمینه فعال سازی کارگاه های خانگی قالیبافی بود که سه تعاونی در عرصه قالیبافی فعال و جوانان علاقه مند بسیاری به این مهارت روی آورده اند.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان تأسیس صندوق های قرض الحسنه مردم پایه را از دیگر اقدامات در شهرستان عنوان کرد و گفت: توانستیم با تعامل، هماهنگی و هم افزایی که در سطح شهرستان بین مسئولین، شورا و دهیارهای برگزار کرده ایم برنامه های فرهنگی، عمرانی و ورزشی خوبی را اجرا کنیم و رضایتمندی و امیدآفرینی را در بین جامعه ترویج دهیم.

نباتی درخصوص مسائل فرهنگی اجتماعی و مشکلات موجود در شهرستان گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان که در شاهراه اصلی قرار گرفته و مهاجرپذیر است؛ فرهنگ ها و قومیت های متعدد و جمعیت زیادی از اتباع در این شهرستان زندگی می کنند لذا در بحث فرهنگی می طلبد که فعالیت های عمده و چشمگیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: از این فرصت بهره گرفته و یک گردان فاطمیون ایجاد کردیم که در مناسبت های مختلف همکاری می کنند و هیئت های مذهبی از اتباع تشکیل شده که فعالیت های فرهنگی اثرگذاری را ویژه در مناسبت ها انجام می دهند؛ حدود 30 هیئت مذهبی کوچک و بزرگ از اتباع داریم که بیشترین فعالیت شان در ماه محرم است؛ این شهرستان مزین به نام 31 شهید مدافع حرم از تیپ "فاطمیون" است. 

بسیج بدون ادعا در خدمت به مردم/ از گام های بلند در توسعه ورزش تا حمایت از اشتغال

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان افزود: موکب های بزرگ این شهرستان در ایام اربعین حسینی فعال هستند؛ موکب "شهید سلیمانی" در شهر دلیجان، موکب "حبیب بن مظاهر" در شهر نراق و موکب "علی بن محمد باقر" در مشهد اردهال در ایام اربعین حسینی در نجف و کربلا فعال هستند که خیرین و صنعتگران شهرستان هر ساله در این بخش کمک های ویژه ای دارند.

نباتی ادامه داد: اقدام خوبی در سطح مساجد شهرستان انجام شد و آن تشکیل محلات اسلامی بود که کاربردی فعالیت کردیم و توانستیم با ارتباطی که با خیرین و فعالین حوزه صنعت گرفتیم، مسئولین واحدهای صنعتی را به یکی از خیریه ها و گروه های جهادی مساجد مرتبط کنیم و در مناسبت های مختلف و در جهت رفع مشکلات مردم از ظرفیت آنان بهره بگیریم.

وی افزود: هیئت رزمندگان در سطح شهرستان فعال است؛ در ماه مبارک رمضان نیز گروه های قرآنی ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و عموم فعال بود و مسابقات فرهنگی در سطح پایگاه های مقاومت برگزار شد و از ظرفیت خیرین، مردم، بسیج و دیگر ارگان ها و هیئت امناهای مساجد برای طرح "افطاری ساده" بهره گرفته شد.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان با تاکید بر اینکه صنایع شهرستان همواره پای کار هستند، تصریح کرد: کار ویژه ای که برای ساخت منازل محرومین انجام دادیم این بود که با کمک خیرین منازل مسکونی ساخته شده را تجهیز تحویل دادیم؛ کارخانجات و معادن شهرستان در این عرصه ویژه کمک می کنند و انتظار می رود اگر مسئولین نمی توانند آنان را حمایت کنند دست کم چوب لای چرخشان نگذارند.

نباتی خاطرنشان کرد: تجربه خوب دیگر در عرصه ساخت منازل محرومین این بود که به دلیل هزینه رفت و آمد جهادگران به روستاها، جمع کثیری از جهادگران را همزمان با هم بسیج کردیم و توانستیم یک روزه کار دیوارکشی یک واحد مسکونی را با رعایت اصول مهندسی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار