دیدار خانواده پاسداران با آیت الله سید رحیم توکل در شهر مقدس قم

پاسداران سپاه ناحیه بهارستان با حضور در شهر مقدس قم با آیت الله سید رحیم توکل استاد اخلاق تحت عنوان برنامه طرح ابرار دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۵۱۰۱۷۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: استاد اخلاق آیت الله رحیم توکل ضمن عرض تبریک هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: خداوند در آیه 3 سوره ی مبارکه ی انسان تعبیر زیبایی دارند «انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» ما راه نشان داده ایم اگر دنبال حرف ما آمدید و به حرف ما عمل کردید، عنوان شاکر می دهیم و در این دنیا شما را عزیز و در آخرت عزیزتر می کنیم، اگر دنبال حرف دل خودتان رفتید، در دنیا شما را ذلیل و در آخرت ذلیل تر می کنیم. آنچه بر عهده ی ما بود بیان راه بود، در انتخابش مختارید.

ایشان در ادامه افزود: این آیه فقط امر معنوی را شامل نمی شود، آنچه را که بشر نیاز دارد، ما برایش بیان کردیم، اسلام دین کاملی است که هم دنیای و هم آخرت ما را آباد می کند، همه ی حرف های مورد نیاز بشر در اسلام گفته شده است (از ریز و درشت) بعضی حرف ها معمولی است مثل: «کلوا و اشربوا» بخورید و بیاشامید، اما برخی حرف ها اسرار است وقتی سر شد، محرم اسرار می خواهد. تا انسان محرم نشود چیزی به او نمی گویند، کسی که به دنبال اسرار می رود باید اول محرم بشود تا بعد اسرار را به وی بگویند. برای مثال گوش ماهی بسیار فراوان در ساحل ریخته و دسترسی به آن برای همه آسان است اما کسی که مروارید می خواهد باید برود اعماق دریا، هم شناگر ماهری باشد، هم توان تحمل سنگینی و فشار آب را داشته باشد و هم نفس خیلی خوبی داشته باشد.

ایشان در پایان افزود: برای هرکس به اندازه ظرفیتش درب اسرار را باز می کنند، در نتیجه انسان اگر می خواهد اهل معنا بشود باید علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات، در رعایت مستحبات و مکروهات نیز کوشا باشد.

لازم به توضیح است: آیت الله توکل در زمینه اخلاق کتب متعددی از جمله: سیری در وادی نور، روزنه ای به سوی اسرار الهی، شاهدان عالم، راه خروج از صفات رذیله، مقدمه ای بر زیارت جامعه کبیره، برکات عبودیت و… چاپ و چند کتاب در خصوص معاد، مرگ، برزخ، رجعت و… نیز در دست تألیف و چاپ دارند.

ارسال نظرات