همایش حکمت مطهر در سپاه شبستر برگزار شد‎

تبریز- به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بسیج و هفته معلم همایش حکمت مطهر با حضور مدیران بسیج سپاه شبستر در سالن شهید آوینی این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۸۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش با اشاره به مقام و منزلت معلمی گفت: شهید مطهری یک شخصیت آرمانی و فراجناحی و متعلق به همه گروه‌ هاست و این ناشی از بعد متعالی و روحی اوست که سالروز شهادتس هم روز عقیدتی درسپاه وبسبج است.

حجت الاسلام مجتبی نظری اظهارداشت: شهید مطهری یک روحانى معلم بود و شهید معلمى خود شد. او معلمی را منحصر به سر کلاس درس نکرد، درس هم می داد، دانشکده هم می رفت، ساعت‌ها تدریس می کرد، اما تعلیم او یک دایره بسیار وسیع‌تر داشت. آن سخنی را  که نیاز زمان بود، انتخاب می کرد.
وی تاضافه کرد: آنچه از خصوصیات شهید مطهری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باید امروز در جامعه برای آحاد مردم بویژه نسل جوان و نوجوان انقلاب تبیین شود بعدمتعالی روحانی و معنوی اوست.
حجت الاسلام نظری بیان داشت: متاسفانه جایگاه معلمی در جامعه ما بدرستی تشریح نشده است و مشکلاتی که غالبا منشأ نفوذ دشمن در این ساحت علمی می شود ناشی از این مسئله است و دشمن با شناسایی غفلت مسئولین در حوزه های آموزشی و تربیتی با نفوذ در بین دانش آموزان و معلمان مشکلاتی را در ماه های گذشته بوجود اورد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه.معلمی عشق است و شغل نیست و همه در زیر سایه شهدا و معلمان پرورش یافته اند. افزود: قوام دین به دو ستون علما و شهدا وابسته است.
وی افزود: بعد ملکوتی و عرفانی شهید مطهری رسالتی خطیر برای متولیان فرهنگی و مدیران بسیج است چراکه شهید مطهری موتور محرکه معنویت انقلاب اسلامی و شهید راه تبیین است.
وی با اشاره به اینکه عرفان باید در چهارجوب قرآن باشد و متولی آن مرجعیت وحوزه های علمیه است.گفت: عرفان اگر از خدا دور شود به شهوت تبدیل می شود.
ارسال نظرات