برکات رهبری و برای ایران و جهان اسلام

حمزه آزاد؛ دکتری تاریخ؛ مدیر کانون بسیج هنرمندان تایباد با خبرگزاری بسیج در خصوص برکات رهبری برای ایران و جهان اسلام به گفتگو پرداخت.
کد خبر: ۹۵۱۰۹۱۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ درحمزه آزاد؛ دکتری تاریخ؛ مدیر کانون بسیج هنرمندان تایباد با خبرگزاری بسیج در خصوص برکات رهبری برای ایران و جهان اسلام به گفتگو پرداخت.

در بخش اول این مقاله به اولین برکت #ولایت فقیه و #رهبری یعنی؛ «بازگردانی و حفظ استقلال ایران» به صورت مفصل اشاره نمودیم.  در بخش دوم مقاله به یکی دیگر از برکات رهبری یعنی «حفظ تمامیت ارضی ایران» اشاره می نماییم.

 

آیا میدانید: در اواخر سلطنت قاجار ، دوره ی  پهلوی اول و بخشی از دوره پهلوی دوم ؛ #انگلیس و #روس ۱۰۰٪ خاک ایران را اشغال و شاه و وزیر و وکیل را آنها تعیین می نمودند؟

 آیا می دانید از سال۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ ایالات متحده آمریکا عملا همه کاره ی ایران بود؟

آیا میدانید: در دوره سلطنت شاهان #قاجار و #پهلوی ننگین ترین معاهدات و قراردادهای تاریخ #جهان بر ایران تحمیل و بیش از ۵ میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد؟

 ماجرا چیست؟

در عصر رنسانس که کشورهای #اروپایی در مسابقه ی علمی و نظامی گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند، #شاهان و شاهزادگان #ایران در مسابقه ی توسعه حرمسراها،  از سر راه برداشتن مدعیان سلطنت و فرنگی سازی ایران با یکدیگر رقابت می نمودند. اروپای صنعتی تشنه ی منابع انرژی، در پی استعمار کشورهای غنی اما ضعیف و عقب افتاده دنیا بود. از دوره صفوی که پای سیاحان و سیاستمداران اروپایی به ایران باز شد،  مصیبت ملت ایران آغاز و بالاخص در عصر شاهان بی کفایت و بی اراده قاجار و پهلوی به صورت رسمی کشور ما مورد تاخت و تاز و طمع دُوَل فرنگی قرار گرفت. ارتش های سنتی و ضعیف ایران در برابر نیروی نظامی مدرن #بریتانیا و #روس تاب مقاومت نداشت و شاهان قاجار به سبب ضعف نظامی مجبور به واگذاری سرزمین ها می شدند و شاهان پهلوی بدون جنگ و اغلب به دلیل سفاهت فکری و خودباختگی مناطق استراتژیک ایران را عروس می کردند.

گر چه بیان واضح سطح #خیانت و سفاهت شاهان قجر و پهلوی در این مقال نمی گنجد ولی حتی المقدور و ذیلا به نام بردن برخی از پاره های تن #ایران که امروز از اصل خود جدا افتاده اند اشاره می نماییم تا شما خواننده گرامی بدانید، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در زمینه «حفظ تمامیت ارضی» چه برکات و ثمراتی برای ما داشته است.

چه سرزمین هایی در دوره #قاجار از ایران جدا شدند؟ 

۱. جدایی خانات #قره‌باغ، #گنجه و خان نشین‌های #شکّی و #شیروان، #دربند و #بادکوبه و قسمتی از #تالش به انضمام تمامی #داغستان و #گرجستان و #محال شوره گل، #آچوق باشی، #کورئه و #منکریل و تمامی #اولکای_قفقاز تا کنار دریای خزر و سواحل ارزشمند دریای کاسپین برابر عهدنامه خفت بار #گلستان به روسیه ملحق شد.

۲. جدایی #نخجوان، #ایروان، بخشی از #تالش و #مغان طبق قرارداد خفت بار #ترکمانچای که علاوه بر آن قانون کونسولی کاپیتولاسیون بر ایران تحمیل شد.

۳.  جدایی #هرات از ایران بر اساس عهدنامه خفت بار #پاریس و واگذاری امتیازات سرزمینی به سلطان عمان

۴. جدایی #سمرقند، #تاشکند، #آرال، #بخارا و #سرزمین_خوارزم از ایران طبق عهدنامه خفت بار #آخال

۵. جدایی #بلوچستان از ایران و واگذاری آن به افغانستان طبق عهدنامه خفت بار #گلداسمیت

در دوره پهلوی چه سرزمینهایی از ایران جدا شد؟

۱. واگذاری منطقه استراتژیک #قره سو  به ترکیه در دوره سردار سپهی رضاخان و تثبیت این واگذاری در دوره سلطنت وی.

۲. واگذاری منطقه استراتژیک و ییلاقی و سرسبز #فیروزه به شوروی(#ترکمنستان فعلی)

۳. واگذاری رودخانه عظیم و استراتژیک #اروندرود به عراق

۴. واگذاری #کوه_های زیبای #آرارات_کوچک به ترکیه

۵. واگذاری یا فروش حدود  ۱۶۰ فرسخ از خاک ایران شامل مناطق #دشت ناامید،#هشتادان، #موسی‌آباد،#شمتیغ،کلاته #نظرخان، قریه #آسپران، #چاه ریگ، گدار #شبیک، #کاریزک چاه مزار ، کنار #کپه و چشمه چکاب به #افغانستان

۶. واگذاری منطقه زرخیز #بحرین به #انگلیس با موافقت محمدرضا پهلوی

 اینها بخشی از خیانت های شاهان قاجار و پهلوی به سرزمین پهناور ایران بود و اگر انقلاب اسلامی در ایران شکل نمی گرفت چه بسا امروز جدایی طلبانی که ۴۴سال است در پی استقلال بخش های دیگری از ایران هستند موفق به این کار شده بودند.

 انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره) و آیت الله خامنه ای علی رقم: 

۱. هشت سال جنگ تحمیلی با همکاری تمامی ابرقدرت های جهانی

۲. غائله ی های کردستان

۳.غائله های ترکمن صحرا

۴.غائله های خوزستان

۵.غائله های سیستان

۶. غائله های آذربایجان

که اغلب با پشتبانی سرویس های جاسوسی قصد تجزیه ایران را دنبال می کردند،  ناکام ماندند و در نهایتا در دوره حاکمیت #ولایت_فقیه و به پشتیبانی مردم غیورِ وطن پرست.، هیچ قرارداد استعماری چون #گلستان و#ترکمنچای بر ایران تحمیل نشد و هیچ سرزمینی #عروس نشد!

ارسال نظرات