مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح خبرداد:

برگزاری یک هزار نشست جهاد تبیین در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام «حکمتی‌نیک» گفت: سال گذشته بیش از یک هزار نشست جهاد تبیین در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۲۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست ستاد استانی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: بحث جهاد تبیین به عنوان یک گفتمان و راهبرد ارزشمند از سوی رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شد و شایسته بود همه نیروهای دلسوز نظام پای کار می‌آمدند و اقدامات لازم را در راستای اجرای این امر انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه اخیراً توافق شده است که قرارگاه ملی «جهاد تبیین» و به تبع آن قرارگاه استانی تشکیل شود، افزود: انتظار می‌رود جلسات جهاد تبیین به صورت مستمر برگزار شود و تقسیم کار صورت گیرد، ضمن اینکه شبکه هدایت سیاسی سپاه نیز آمادگی دارد که در این زمینه پای کار بیاید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته بیش از یک هزار نشست جهاد تبیین در بین اقشار مختلف برگزار شد و لازم است تدبیری اندیشیده شود که مسأله جهاد تبیین به همه سطوح جامعه تسری داده شود.

حکمتی‌نیک بیان کرد: از منظر قرآن، حکومت اسلامی همواره با دو‌ خطر بیرونی و درونی مواجه بوده است که خطر بیرونی کفار و منافقین هستند و خطر درونی اضمحلال و فروپاشی در درون جامعه اسلامی است و با توجه به اینکه این خطرات همواره در کمین هستند ضرورت دارد جامعه اسلامی همیشه هوشیار باشد.

وی ابراز کرد: نرمش قهرمانانه یک راهبرد مقطعی است که ممکن است در شرایط خاصی وجود داشته باشد، اما ز نظر قرآن، گفتمان غالب و راهبرد اصلی اسلام در برابر دشمن و خطراتی که ما را تهدید می کند جهاد است و نوع جهاد نیز باتوجه به نوع تهاجم دشمن، فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی، جهاد تبیین و ... است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مفهوم جهاد و مقاومت در تعابیر رهبر انقلاب اسلامی توسعه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک راهبرد و به عنوان یک اصل ضروری در سال ۱۴۰۰ مطرح کردند.

حکمتی‌نیک در خصوص عرصه‌های جهاد تبیین نیز گفت: هر موضوعی که نیاز به روشنگری دارد و باعث نشاط و امید و تعالی جامعه اسلامی شود می‌تواند عرصه جهاد تبیین باشد.

انتهای پیامی/

 

 
ارسال نظرات