سرهنگ آسمند:

حماسه سوم خرداد بزرگ‌ترین واقعه دفاع مقدس بود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت:حماسه وحدت‌آفرین سوم خرداد به رهبری امام راحل برای آزادسازی خرمشهر، بزرگ‌ترین واقعه دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۷۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست ستاد استانی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: حماسه وحدت‌آفرین سوم خرداد به رهبری امام راحل برای آزادسازی خرمشهر قهرمان بزرگ‌ترین واقعه دفاع مقدس بود و اگر امروز به خوبی فرهنگ‌سازی کنیم و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم می‌توانیم خرمشهرهای دیگر را فتح کنیم.

وی افزود: کمیته‌های گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در استان از جمله کمیته اجرایی به ریاست فرمانده سپاه، کمیته هنری و ادبی و آموزش و پژوهش تشکیل شده که هر کدام برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه برنامه‌های مربوط به سوم خرداد باید در سامانه سادم ثبت شود، گفت: همچنین لازم است ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران و دبیری نواحی مقاومت بسیج تشکیل شود.

آسمند مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه فتح، فضاسازی محیطی متناسب با سوم خرداد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سخنرانی مسئولان و فرماندهان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری نشست‌های خبری و اطلاع‌رسانی را از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات آزادسازی خرمشهر حدود ۴۲ شهید و ۱۵ آزاده تقدیم کرد، متذکر شد: صدا و سیما جهت تهیه و تولید برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت و پایداری دزفول و پوشش خبری برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد است.

آسمند به بخشی از عملکرد حوزه دفاع مقدس استان در سال گذشته اشاره داشت و ابراز کرد: تلاش مستمر برای ساماندهی و ساخت ۲۵ یادمان شهدای گمنام، چاپ ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۱ عنوان کتاب صوتی، برگزاری هشت جشنواره ادبی، هنری و مجازی، برگزاری ۲۳ همایش بزرگ در سطح استان، خاطره‌گویی در مدارس، ادارات و دانشگاه ها، مصاحبه با ۱۲۸ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس، شروع تدوین کتاب تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان و تدوین مقالات دانشنامه استانی دفاع مقدس بخشی از فعالیت‌هایی است که در حوزه ایثار و شهادت انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات