رزمایش تخصصی امداد، نجات و انتقال سناریوی زلزله در شهرری برگزار شد

رزمایش تخصصی سناریوی زلزله به قدرت ۶/۸ دهم ریشتر در منطقه عمومی شهرستان ری با پیش بینی جمع آوری ۵۰ مجروح و انتقال فوتی‌ها امروز یکشنبه برگزار شد
کد خبر: ۹۵۱۲۳۱۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران ، مدیر بهداری رزمی ستاد کل نیروی مسلح در این رزمایش گفت: این رزمایش تخصصی در پادگان شهید جان بزرگی به محوریت بهداری سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار و سناریوی انتقال مجروحین با موفقیت تمام اجرا شد.

سرهنگ سید هاشم حسینی اظهار داشت: در این رزمایش سناریوی زلزله به قدرت ۶/۸ دهم ریشتر در منطقه عمومی شهرستان ری اجرا شد در این سناریو با پیش بینی ۵۰ نفر مجروح تمامیه مجروها جمع آوری و فوتی های آن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای این رزمایش تخصصی بر اساس استاندارد مجروحین را به چهار گروه تقسیم کردند، در این گروه بندی گروه یک مشکی مصدومینی بودند که فوت کرده بودند، گروه دوم زرد و مجروحینی که برای رسیدگی می شد تعللی کرد تا در زمان مناسب به آنها رسیدگی شود، گروه سوم سبز که جراحت سطحی داشتند و گروه چهارم قرمز که باید فورا به آنها رسیدگی می شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این رزمایش بهداری سپاه سیدالشهدا (ع) در مرحله اول به سرعت تمام تریاژهای سبز را از صحنه خارج کرد تا دچار عوارض روحی روانی نشوند، قرمزها را آمدند به سرعت از صحنه خارج کردند و برای درمان بهد بیمارستانهای تخصصی که از قبل هماهنگ شده بود برد تا به آنها رسیدگی شود، مدیریت اجساد و سیاهها هم به ایثار گران سپرده شد که بتوانند کارهای کفن و دفن و تشخیص هویت و بقیه کارهای آنها انجام شود.

وی اضافه کرد: در صحنه فقط افراد گروه زرد که جراحت متوسط (مقداری بیش از سطحی) دیده بودندن باقی ماندند که همانجا به آنها رسیدگی شود.

حسینی این رزمایش را موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: کل رزمایش در کمتر از یکساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید تا توانستند ۵۰ مجروح سبز، زرد، قرمز و مشکی را مدیریت کنند.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار