شناسایی خلاقیت و نوآوری طلاب در مدارس با رویداد ملی «زنگ بهشت»

رویداد ملی زنگ بهشت در نظر دارد طرح، ایده، دستاورد، خلاقیت و اقدامات موثری که مبلغین و طلاب توانسته‌اند با ذوق و مهارت خود در محیط مدرسه و تعامل با دانش آموزان به وجود آورده‌اند را شناسایی و مقدمات تقویت و توسعه این خلاقیت و نوآوری‌ها را به وجود بیاورد.
کد خبر: ۹۵۱۲۶۱۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵

به گزارش بسیج ، نشست خبری رویداد ملی زنگ بهشت (فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی در مدارس) با حضور جت‌الاسلام   حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز دوشنبه(۲۵اردیبهشت‌ماه)   در دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه حضور چند هزار طلبه در مدارس و در بین دانش‌آموزان در سراسر کشور و انجام فعالیت‌های تبلیغی اعم از طرح امین، تدریس و معلمی، اقامه نماز جماعت و تبلیغ‌های مناسبتی، فرصتی ایجاد کرده که طلبه‌ها بتوانند در زمینه تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی در مدرسه و در بین دانش‌آموزان فعالیت تبلیغی و کنشگری مناسبی داشته باشند، اظهار کرد: باتوجه به این حضور طلاب در مدارس رویداد ملی زنگ بهشت برای طلابی که فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی در مدارس داشته‌اند در نظر گرفته شده است، هدف اول در این رویداد نیز استفاده از دیدگاه‌های متنوع در زیست بوم‌های مختلف است، از این رو طلاب جوانی که در امر آموزش فعال هستند می‌توانند آثار خود را به این رویداد ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه اساس دانش بنیان بودن طرح‌ها و ایده‌ها در این رویداد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این رویداد ارزیابی و تقدیر از طرح‌های برتر، ایجاد شرایط مستندسازی از طرح‌ها، ارائه تسهیلات برای طرح‌های نوآورانه و مشاوره دادن به طرح‌های خوب جزو برنامه‌ها خواهد بود.

 

شناسایی، احصا و تعمیم دادن فعالیت‌های نوآرانه در رویداد زنگ بهشت

 در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام  محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه طراز برای کار تبلیغی و تربیتی تصریح کرد: یک مبلغ برای کار آموزشی باید سواد دینی کافی، اخلاق مناسب، ارائه محصولات نوآورانه و الگو و روش‌های تربیتی جدید را در خود داشته باشد، قطعا در یک مدرسه کسی می‌تواند موفق باشد که این ویژگی‌ها را داشته باشد، در میان این ویژگی‌ها آنچه در رویداد ملی زنگ بهشت برای ما دارای اهمیت خواهد بود موضوع ارائه محصولات نوآورانه و الگوها و روش‌های تربیتی است.

 وی ادامه داد: باتوجه به اینکه طلاب زیادی در سطح مدارس فعال هستند قطعا برخی از آنها در طول حضور خودشان در مدارس ایده‌های نوآرانه داشته و کارهای فرهنگی و تربیتی خوبی را انجام داده‌اند، بنابراین این رویداد فراخوانی برای آن دسته طلابی است که در مدارس کار خلاقانه می‌کنند، این کار خلاقانه ممکن است در امر آموزش یا تولید یک محصول تبلیغی و تربیتی باشد که در این فراخوان سعی داریم این موارد را شناسایی و به سایر مدارس کشور تعمیم دهیم.

 قطبی تاکید کرد: اساس این رویداد ملی، شناسایی، احصا و تعمیم دادن فعالیت‌های نوآرانه به مدارس سراسر کشور است.

 

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در اطلاع‌رسانی این رویداد، ابراز کرد: خیلی از طلاب با اطلاع‌رسانی درست از این فراخوان اطلاع پیدا کرده و نوآوری‌های خود را ثبت می‌کنند.

 قطبی یادآور شد: طلابی که در این رویداد جزو برگزیدگان باشند ابتکارات آنها را به شبکه‌های پیشران صنایع خلاق وصل خواهیم کرد.

 وی در مورد انتخاب نام این رویداد نیز ابراز کرد: کلمه زنگ به این دلیل برای این رویداد انتخاب شد که بیشتر فعالیت‌های داخل مدارس با نام زنگ همراه است، کلمه بهشت نیز به عنوان اساس کار تبلیغی و تربیتی مطرح بود زیرا با آموزش درست نهایتا همگان به بهشت خواهند رفت.

برگزاری نمایشگاهی از آثار برتر در شهریور ماه

 علیرضا فرجی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران نیز در بخش پایانی این نشست در مورد روند اجرایی این رویداد ملی گفت: این رویداد با همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش و خانه اشراق برگزار خواهد شد، این رویداد از امروز کار خود را آغاز و علاقمندان می‌توانند به سایت زنگ بهشت https://zangebehesht.ir مراجعه و آثار خود را ثبت کنند.

 وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند تا پایان تیرماه آثار خود را ثبت کنند، آثار نیز تا پایان مردادماه داوری خواهد شد و سپس در شهریورماه نیز آئین اختتامیه این رویداد برگزار و نمایشگاهی از آثار برتر برپا خواهد شد.

 

فرجی بیان کرد: شاخص‌های داوری ما در این رویداد نوآوری، ابتکار عمل و جذاب بودن، تکثرپذیری و قابلیت تکرار فعالیت‌ها در سایر مدارس کشور، تنوع و توجه دانش‌آموزان و کم هرینه بودن فعالیت‌ها در مدارس است.

 به گفته وی، نفر اول این رویداد مبلغ ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار