رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

ماشین آلات معدنی و راهسازی در کشور نیازمند نوسازی هستند

زنجان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه راهسازی، نیازمند ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین نو در کشور هستیم.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۲۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

ماشین آلات معدنی و راهسازی در کشور نیازمند نوسازی هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در زنجان آغاز شد و در این مراسم مصطفی طاهری اظهار داشت: نوسازی ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی در کشور موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر در خصوص نوسازی ماشین آلات معدنی و راهسازی در کشور اقدام نشده است که این موضوع باعث شده تا بهره وری در ماشین آلات معدنی و راهسازی به شدت کاهش یابد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر، افزایش هزینه‌های معادن و همچنین افزایش مصرف گازوییل را در پی داشته است.

طاهری با بیان اینکه در حوزه راهسازی، نیاز به حدود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور داریم، اظهار کرد: توسعه‌های جدید در بخش معدن هم نیاز به نوسازی ماشین آلات دارد.

وی با بیان اینکه ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در زنجان زمینه نوسازی این نوع ماشین آلات را در کشور میسر خواهد کرد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فعالیت این واحد ۱۰ تا ۲۰ درصد دانش فنی تولید ماشین آلات سنگین را به کشور منتقل می‌کند.

شایان ذکر است این واحد تولیدی در سه فاز پیش بینی شده است که عملیات فاز اول آن در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک شهید شهریاری زنجان آغاز شد.

گفتنی است با راه اندازی این واحد در فاز اول تولید لیفتراک به میزان ۸۰۰۰ دستگاه، لودر ۵۰۰ دستگاه و بیل مکانیکی ۳۰۰ دستگاه تولید گردد.

ارسال نظرات