امام جمعه موقت تبریز:

دشمن درصدد سلب هویت ایرانی اسلامی از مردم است

تبریز- امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها دارای یک ریشه، هویت و اصالت اصیل اسلامی و ایرانی هستند، اظهار داشت: دشمن به هویت ایرانی اسلامی هجوم آورده است و قصد دارد این هویت را از ملت ایران بگیرد.
کد خبر: ۹۵۱۳۴۵۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی فاضل هیدجیدر خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: راه حل مشکلات ما رجوع به هویت اسلامی و ایرانی‌مان است و اگر با فرهنگ ناب شیعه با مسائل برخورد نکنیم مشکلات در مقابل ما صف‌آرایی خواهد کرد.

وی سبت به مصرف‌گرایی و ریخت و پاش در زندگی شخصی، جامعه و ادارات هشدار داد و اظهار کرد: ترویج مصرف گرایی و اسراف به مثابه سدی در مقابل توسعه کشور محسوب می شود و باید تلاش کرد تا این آفت خانمانسوز بین خانواده ها به ارزش تبدیل نشود و ایران اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار قرار گیرد.

حجت الاسلام هیدجی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تبریز همواره در طول تاریخ به هویت شیعی معروف بوده است، اظهار کرد: تصادفی نیست که علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری از شهر تبریز هستند و به جاست این افراد را به عنوان هویت‌های اخلاقی خودمان بشناسیم.

وی افزود: بدانید هر جوانی و کودکی با زندگی علامه طباطبایی  آشنا شود امکان ندارد ارزش‌های دینی خود را سبک شمرده و رها کند.

حجت الاسلام هیدجی با بیان اینکه تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی و تربیت بزرگان همچون علامه طباطبایی، جعفری و امینی شود، گفت: هویت شیعی و مذهبی، بخشی لاینفک از هویت مردم تبریز است و در همه اعصار تاریخی این هویت جنبه های خود را بازتاب داده و در شئون فرهنگی و اجتماعی اثر خود را گذارده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار