خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

دولت باید در کنترل تورم و معیشت مردم بیشتر تلاش کند

همدان-امام جمعه همدان گفت: با وجود موفقیت‌ها، دولت باید در کنترل تورم و معیشت مردم بیشتر تلاش و تیم اقتصادی خود را بازبینی کند.
کد خبر: ۹۵۱۳۴۸۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر با قدردانی از اقدامات دولت در رونق تولید با احیای صنایع راکد و تعطیل شده اظهار کرد: دولت سیزدهم در بسیاری از استان‌ها از جمله همدان اقدامات خوبی داشته است.

وی با قدردانی از اقدامات دولت در محرومیت زدایی به خصوص در ایجاد زیرساخت‌ها و دسترسی مردم به امکانات گفت: برنامه‌های دولت سیزدهم در عرصه داخلی و بین المللی قابل توجه است.

امام جمعه همدان ادامه داد: دولت در روابط بین المللی دو سویه با عربستان، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیز مسیر موفقی را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجود این موفقیت‌ها، دولت باید در کنترل تورم و معیشت مردم بیشتر تلاش و تیم اقتصادی خود را بازبینی کند.

شعبانی موثقی بیان کرد: البته دولت اعلام کرده که برنامه اقتصادی برای کنترل تورم دارد اما صرف برنامه داشتن کافی نیست و مردم باید در بازار تغییر این وضعیت را مشاهده کنند.

وی اظهار کرد: مردم از معیشت و گرانی انتقاد دارد و قطع به یقین دولت در کنترل و حل مسایل موجود تلاش خود را خواهد داشت.

امام جمعه همدان خواستار برقراری عدالت اقتصادی در کشور شد و یادآور شد: فقر در جامعه نتیجه کسالت، عجز و عدم تدبیر و مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به آموزش روش‌های تولید ثروت برای جوانان برنامه ریزی کنند، افزود: جوانان باید توان تولید ثروت را فرا بگیرند و نظام آموزشی تاثیر مستقیم بر این امر دارد.

شعبانی موثقی تصریح کرد: نظام آموزشی نباید مدرک گرا باشد و دانش آموختگان برای اشتغال در کار اداری تحصیل کنند بلکه مهارت در تولید ثروت را باید به نیروی جوان آموزش داد.

وی اظهار کرد: همچنین دولت باید از جوانانی که مهارت‌های تخصصی را برای تولید ثروت فرا می‌گیرند، به لحاظ سرمایه مالی حمایت لازم را داشته باشد.

امام جمعه همدان با قدردانی از علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در پیگیری قانون جوانی جمعیت گفت: استاندار همدان با قدرت این نیاز امروز جامعه استان را دنبال می‌کند و انتظار داریم حمایت اقتصادی از طرح‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: استان همدان هم اکنون با بحران جمعیت مواجه است و جزو استان‌هایی هستیم که در نرخ باروری وضعیت مطلوبی نداریم و جمعیت پیری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار