معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س):

زنان و دختران در جامعه نقش‌آفرین و تمدن‌ساز هستند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) گفت: در الگوی اسلامی زنان و دختران در جامعه نقش‌آفرین و تمدن‌ساز هستند.
کد خبر: ۹۵۱۴۲۴۹
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س)  گفت: سبک زندگی اسلامی دروازه ورود به تمدن نوین اسلامی و یک الگو برای ملت‌هایی است که با بن‌بست مواجه شده‌اند؛ اما امروز هنوز به سبک زندگی اسلامی نرسیدیم و با آن فاصله داریم.

وی افزود: دشمن با ارائه جنگ ترکیبی سعی در تغییر اندیشه و سبک زندگی ما در دارد و در این زمینه بانوان و دختران مورد هدف اصلی دشمن قرار دارند.

شریفی در ادامه با تصریح بر اینکه دشمن برای دستیابی به اهداف خود، سبک زندگی جوانان ما را نشانه رفته است، عنوان کرد: امروز دشمن حتی برنامه‌هایی مانند زیست دانشجویی دارد، مدل‌سازی و الگوسازی می‌کند تا به‌مرور سبک زندگی جوانان ما را تغییر داده و نوجوانان و جوانان را از اندیشه‌های دینی دور کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امروز الگوسازی برای نسل‌های آینده به‌خصوص دختران بسیار ضروری است و ما باید در این زمینه الگوهای موفق و در تراز انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

وی در ادامه گفت: بهترین الگو برای زنان مسلمان الگوی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب است که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند.

شریفی خاطرنشان کرد: الگوی زن شرقی، زن را موجودی ضعیف می‌داند که فعالیت آن محدود به فرزندآوری می‌شود و هیچ نقشی در تمدن‌سازی و تاریخ نداشته و مسئولیت‌های مهم جامعه شامل افراد قوی و دارای عقل کامل می‌شود و این توانایی‌ها از عهده زنان خارج است.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) اذعان داشت: قبل از انقلاب اسلامی هم نگاه شرقی به زن در ایران حاکم بود، برخی با نگاه به خانواده‌گرایی معتقد بودند زن ایرانی صرفاً باید در خانه باشد و به فرزندآوری و فرزندپروری بپردازد. چون زن را موجودی ضعیف می‌دانستند، فعالیت اجتماعی را به عهده مردان می‌گذاشتند.

شریفی در ادامه بیان داشت: الگوی زن غربی نگاه ضد دینی و فمینیستی به زنان وجود دارد که از یک‌جهت نگاه ابزاری به زنان و از جهت دیگری برابر بودن زن و مرد در زمینه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اسلام مدافع حقوق زن است، افزود: نگاه فمینیسم زنان و مردان را در همه زمینه‌ها برابر می‌داند درحالی‌که زن مرد از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و روحی با هم متفاوت هستند در نگاه اسلام، حقوق زن و مرد مساوی است؛ اما تشابه حقوق را قبول ندارد و این در حالی است که در جامعه غرب امروز نگاه به زنان ابزاری یا در جهت تحقق خواسته‌ها است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: الگوی سوم الگوی نه شرقی و نه غربی بلکه الگوی بانوی اسلامی است که جامعه نقش‌آفرینی کرده؛ ولی درعین‌حال فردی معتقد به اصول اعتقادی، عفیف و پاک‌دامن است.

وی اضافه کرد: زن در الگوی سوم فقط یک ابزار جنسی نیست و کسی به او در جامعه نگاه جنسی ندارد؛ بلکه فردی جریان‌ساز و تمدن‌ساز است که در خانواده یک همسر خوب و در جامعه یک فرد نقش‌آفرین است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار