فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند:

برنامه های فرهنگی، عملیات خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان است

سرهنگ فروغی گفت: باید بیش از گذشته در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان کار جهادی انجام داد و تبیین فرهنگ ایثار و صبر و استقامت یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است که باید در دستور کار مسوولان ذیربط قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۱۴۷۴۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر مراسم زنگ مقاومت و ایثار  در مدرسه دخترانه شاهد با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اعضای شورای تامین شهرستان هیرمند برگزاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد راشکی در این مراسم گفت: روز سوم خرداد 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران مي‌باشد.

وی افزود: در اين روز شهر مقاوم خيز خرمشهر که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) ، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

حجت الاسلام راشکی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 بعنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدارحسین فروغی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند گفت: دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی هستند و از شما جوانان مومن انقلابی انتظار می‌رود که در عرصه تعلیم تربیت و احترام به والدین نهایت تلاش خود را انجام دهید تا جامعه ای سرشار از معنویت داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی، عملیات خنثی کننده مقابل نقشه های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی است و باید بیش از گذشته در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان کار جهادی انجام داد و تبیین فرهنگ ایثار و صبر و استقامت یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است که باید در دستور کار مسوولان ذیربط قرار گیرد.

سرهنگ فروغی بیان کرد: یکی از یادگاری های به جا مانده از  هشت سال دفاع مقدس سالروز حماسه فتح خرمشهر است، سوم خردادماه سالروز گرامیداشت این ایام است و باید رشادت‌ها و ایثارگری‌ رزمندگان در بین جوانان تبیین شود.
 

ارسال نظرات