رزمنده هشت سال دفاع مقدس :

دفاع مقدس گنجینه صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت رزمندگان اسلام است

زنجان - رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت رزمندگان اسلام است،گفت:صداقت،شجاعت،ولایتمداری،روحیه جهادی رزمندگان موجب فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۹۴۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

دفاع مقدس گنجینه صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت رزمندگان اسلام است

عبدالله امینی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالروز آزاد سازی خرمشهر،با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت رزمندگان اسلام است،اظهار داشت:همدلی،مشارکت،نفس عمل،صداقت،شجاعت،ولایتمداری،روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان اسلام بی بدیل بود و همین عوامل موجب موفقیت و پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد:زمانی که ما به شهرپاوه رسیدیم شهرناامن بود و اشرار، گروهک‌ها و حزب‌های مختلف ناامنی ایجاد کرده بودند،چهار ماه در آنجا ماندیم وبا شروع عملیات بیت المقدس به پادگان ۲۱ حمزه تهران اعزام شدیم و به بسیجیان که در حال آموزش بودند ملحق شدیم تا سازماندهی شده و به منطقه عملیاتی جنوب برویم.

این رزمنده بیان کرد: شهید ناصر اجاقلو فرمانده گردان آموزشی در پادگان ۲۱ حمزه بودند و ما دو روز در پادگان حمزه ماندیم‌ و پس از آن با شروع عملیات بیت المقدس به سمت خرمشهر راهی شدیم.

این رزمنده گفت:زمانی که به اهواز رسیدیم هوا به شدت گرم و طاقت فرسا بود و شهرکاملا سوت و کور و خیابان ها خالی از جمعیت بود بعد از نیم ساعت اتوبوس ها به دنبال ما آمدند و حرکت کردیم.

وی افزود:فرمانده گردان ما شهید مرتضی گیلک بود که بسیار انسان وارسته و خوبی بود و معاون ایشان نیز سید جعفر موسوی بود که در عملیات نصر هفت شهید شد ما به همراه فرمانده گردان به سمت آبادان- اهواز نزدیکی دارخوین- سه راه شادگان حرکت کردیم.

وی عنوان کرد:راهی برای عبور از رودخانه کارون نبود شب را استراحت کردیم ونزدیک اذان صبح تریلی‌های ارتش آمدند ودر مدت کوتاه پل های آهنی برروی رودخانه نصب کردند و ما از روی آن عبور کردیم.

این رزمنده اضافه کرد: پشتیبانی از مرحله اول عملیات بیت المقدس برعهده ما بود و شهید گیلک فرمانده گروهان رزمندگان را به گروه‌های چهار نفری تقسیم کرد و به سنگرهایی که توسط ایرانی‌ها از دست عراقی ها خارج شده بود رفتیم و پاک سازی کردیم شهید مرتضی گیلک که فرمانده گروهان ما بود به مقام شهادت نائل آمدند . پس از ایشان شهید سید جعفر موسوی فرمانده گروهان ما شد و شهید رضا بیات نیز معاون ایشان شدند.

وی ادامه داد:در مرحله دوم عملیات ده کیلومتر مانده به خرمشهر مستقر شدیم وهنگام غروب حرکت کردیم شب ساعت ۱۰ فرمان حرکت دادند و به صورت ستونی با سکوت کامل حرکت کردیم ۱۰۰ متر جلوتر فرمانده گروهان سید جعفر موسوی گفت، هر جا روبان سفید دیدید بدانید میدان مین است و باید از معبر باز شده با احتیاط حرکت کنید.

وی گفت:در مسیر رزمنده‌ای که جلوتر حرکت می کرد پایش بر روی مین رفت و قطع شد و من با بند پوتین پای او را بستم تا خونریزی قطع شود مجروحان همان جا ماندند تا صبح گروه پشتیبانی آمده و به عقب برگردانده شوند در همان حین متوجه شدم آتشی از توپخانه ما شروع به حمله به عراقی‌ها کرد و ارتش عقبه دشمن را نابود کرد و ما توانستیم با فرماندهی سید جعفر موسوی حرکت کنیم.

امینی در ادامه خاطر نشان کرد:سربازان عراقی با تمام امکانات شروع به زدن پاتک کردند و باران گلوله های عراقی همه جا را فرا گرفت و بنده به همراه رزمندگان دیگر که آرپیچی زن بودیم با توکل به خداوند متعال شلیک کردیم خوشبختانه گلوله به تانک اصابت کرد در همان لحظه صدای الله اکبر رزمندگان بلند شد و ما موفق به زدن چندین تاک رژیم بعث شدیم.

این رزمنده دفاع مقدس تشریح کرد:عراق تا 50 متری رزمندگان پیشروی کرد اما زمانی که استقامت،مقاومت و شجاعات رزمندگان را دیدند عقب نشینی کرد صبح دوباره به سمت خرمشهر حرکت کردیم زمانی که به خرمشهر رسیدیم شهر ویران شده بود،در نزدیکی اروندرود عراقی ها به شدت مقاومت می کردند اما نتوانستند در مقابل ایستادگی رزمندگان اسلام تاب بیاوردند و پس از گذشت چند ساعت با وجود شرایط سخت رزمندگان پیشروی و عراق پس از خسارات بیشمار عقب نشینی کرد و ما دو روز در خرمشهر مستقر شدیم و در این مدت تمام منازل را پاک سازی کردیم .

امینی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در عمیات بیت المقدس که امام راحل(ره) دستور آزادی آن را صادر کرده بودند با وحدت و انسجام مقابل دژخیمان ایستادگی کردند و خرمشهر را از چنگال آنان آزاد کردند،خاطرنشان کرد:امروز سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی شده است.

ارسال نظرات