خبرهای داغ:

امیر سرلشکر موسوی: کجا هستند آن‌هایی که از رادیو با صدای منحوس خود هشدار الف دزفول می‌دادند؟/ تا به امروز دزفول همچنان میعادگاه عاشقان شهادت و دوستداران ولایت است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چهارم خرداد به احترام دزفول روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده و این روز، روز گرامیداشت حماسه‌های بزرگ، گرامیداشت ایثار، فداکاری، مقاومت، ایستادگی، صبر و غیرت است تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد شد. تا به امروز دزفول همچنان میعادگاه عاشقان شهادت و دوستداران ولایت است.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۴۷
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

امیر سرلشکر موسوی: کجا هستند آن‌هایی که از رادیو با صدای منحوس خود هشدار الف دزفول می‌دادند؟/ تا به امروز دزفول همچنان میعادگاه عاشقان شهادت و دوستداران ولایت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج دزفول، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ چهارم خرداد، با تبریک دهه کرامت، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول، اظهار کرد: چهارم خردادماه روز مقاومت و پایداری و روز دزفول را گرامی‌ می‌داریم. تقویم جمهوری اسلامی ایران پُر است از روزهای بزرگ و به اینکه یک روز آن به نام دزفول مزین شده است، افتخار می‌کند.

 

وی افزود: درود می‌فرستیم به روح همه شهدای این شهر و به خانواده آنان ادای احترام می‌کنیم. به علمای این شهر به‌ویژه پرچمدار مقاومت دزفول آیت‌الله قاضی، درود می‌فرستیم. خداوند به بنده توفیق داد که در این مجلس مبارک در کنار شما باشم.

 

موسوی ادامه داد: مقاومت در فرهنگ دینی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد. در آیات متعدد قرآن کریم بدان اشاره شده است و در روایات دینی مختلف، مومنان را به استقامت در برابر دشمنان ترغیب کرده‌اند.

موفقیت، عزت، سرافرازی و ماندگاری و پیروزی یک ملت جز در سایه ایمان به خداوند بزرگ و ایستادگی در راه این ایمان به‌دست نمی‌آید.

 

وی خاطرنشان کرد: مقاومت در این سرزمین نهادینه شده و آشناست. مقاومت واژه‌ایست که ملت بزرگ ایران در مقاطع گوناگون تاریخ آن را معنا کرده است و درس ایستادگی را سرلوحه زندگی خود قرار داده است. مقاومت دربرابر استعمار خارجی و استبداد داخلی در جای‌جای این سرزمین مشهود است.

مقاومت دربرابر تهاجم نظامی بیگانگان، دربرابر قراردادهای تحمیلی، در برابر شبیخون فرهنگی و مقاومت دربرابر تحریم‌های ظالمان، اوراق پرافتخار ملت ایران در دوران حیات طیبه انقلاب اسلامی هستند.

 

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر مروری در تاریخ بکنیم و گشتی در جغرافیا بزنیم می‌بینیم آنانی که در مقاومت سستی کرده‌اند و سازش را انتخاب کرده‌اند، با ذلتِ تسلیم، همه چیز خودشان را از دست دادند.

آن‌هایی که با ایمان به خداوند بزرگ، در پیشگاه الهی مقاومت کردند، در چشم ملت‌ها و صفحات تاریخ باعزت و سرافراز باقی ماندند و الگو و چراغ راه سایرین شدند. و دزفول قهرمان اینگونه با افتخار ماندنی شد و اینک دزفول برسکوی قهرمانی ایستاده است؛ اما کجا هستند آن‌هایی که از رادیو با صدای منحوس خود هشدار الف دزفول می‌دادند؟

 

مردم دزفول در دوران دفاع مقدس یک معنای نو را به مقاومت دادند و برگ‌های زرین مختلفی در تاریخ این شهر ثبت کردند

 

،سرلشکر موسوی گفت: آن‌روزی‌که دشمن بعثی با حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی قدرت‌های استکباری در یک تهاجم ناجوانمردانه با هدف فتح چندروزه و چندساعته‌ی خوزستان از مرزهای قانونی گذشت و به میهن اسلامی تجاوز کرد، آن روز مقاومت خیره‌کننده ملت به‌ویژه مردم شجاع و کم‌نظیر خوزستان، سدی محکم در مقابل آن جنایتکار شدند و توطئه بزرگ استکبار با این مقاومت خنثی شد.

مقاومت جانانه و بی‌نظیر دربرابر تهاجم گسترده دشمن، مانع اصلی پیشبرد اهداف رژیم بعثی شد و رویکرد جنگ برق‌آسای صدام را با شکست مواجه کرد. همچنین این مقاومت راه را برای طرح‌ریزی عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام فراهم کرد.

 

وی افزود: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس یک معنای نو را به مقاومت دادند و برگ‌های زرین مختلفی در تاریخ این شهر ثبت کردند.

دزفول گلوگاه خوزستان بود و دشمن با اشغال دزفول می‌توانست ارتباط خوزستان با مرکز را قطع و صدور نفت و مبادلات را متوقف کند؛ اما مقاومت و مجاهدت رزمندگان اسلام اجازه نداد رژیم بعث به اهداف پلید خود برسد.

 

به گزارش روناش، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس دزفول مقاوم علیرغم تحمل شدیدترین حملات نظامی، به دشمن تفهیم کرد به سرزمینی پا گذاشته که زنان و مردان آن در برابر دشمن هرگز تسلیم نخواهند شد.

دزفول سرزمین دلیران و سرافرازان است. استکبار در دوران دفاع مقدس متوجه شد با هزینه گزاف نظامی و تسلیحاتی نمی‌تواند مقاومت دزفول را در هم بشکند.

مردم دزفول با وجود اینکه زیر شدیدترین حملات موشکی و هوایی دشمن بودند و هزاران گلوله به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد، اما نه تنها این مردم شجاع و بصیر و مقاوم تسلیم نشدند، بلکه هرروز بر عزم مردم بر مقاومت از شهر و سرزمین افزوده شد و دزفول به الگویی برای سایر شهرها و الگویی تاریخی برای همه نسل‌ها تبدیل شد.

 

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: در مواقعی حملات علیه دزفول به اندازه‌ای شدت می‌گرفت که خط مقدم مناطق عملیاتی امن‌تر از دزفول بود. اما مردم صبور و غیور این شهر ایستادند و هرگز حاضر به ترک این شهر نشدند.

دزفول نماد مقاومت و سلحشوری است و مردم این شهر درس مقاومت را به همه ملت‌های جهان آموختند.

 

وی همچنین با بیان اینکه دزفول در دوران دفاع مقدس یک پایگاه بسیار مهم برای پشتیبانی از جنگ نیز بود، تصریح کرد: مردم دزفول علیرغم تحمل حملات شدید دشمن، از عطوفت و مهربانی مثال‌زدنی دربرابر نیروهای خودی برخوردار بودند.

 

سرلشکر موسوی گفت: عشق و ارادت مردم دزفول به ائمه اطهار علیه‌السلام، روحیه انقلابی و ولایتمداری و عزم و اراده این مردم از عوامل اصلی مقاومت در برابر دشمن بود.

این عوامل یک آلیاژی سخت و مستحکم از مردم دزفول دربرابر دشمن ساخت که درنهایت این پیروزی بزرگ و افتخارات را رقم زد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار