خبرهای داغ:
خطیب جمعه گلپایگان:

تلاشهای امام رضا علیه السلام،تفکر جدایی دین از سیاست را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام کرامتی در خطبه های نماز جمعه گلپایگان، تلاشهای امام رضا علیه السلام را منشأ ناکامی سیاست مأمون مبنی بر جدایی دین از سیاست خواند.
کد خبر: ۹۵۱۶۴۰۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، ضمن تبریک دهه کرامت، حضور امام رضا(ع) در ایران را سبب افزایش کیفی و کمی شیعه در ایران شمرد و گفت: مکتب تشیع، از نظر رشد کیفی محتوا و نرم افزاری، ارتقای محسوس داشت و امام رضا علیه السلام، ابعاد اجتماعی، سیاسی و‌ فرهنگی دین مبین اسلام را به نمایش گذاشت، که تلاش دشمن اهل بیت علیه السلام برای جدایی دین از سیاست را  ناکام گذاشت.

خطیب جمعه گلپايگان تلاش روشنفکران امروزی مکتب سکولاریسم را همپایه جدایی دین از سیاست یا سیاست مأمونی خواند و گفت: امام رضا علیه السلام ابعاد مختلف اسلام را به جامعه نشان داد، اسلامی که برای جزئی ترین موارد زندگی بشر تا مهم ترین ابعاد، مانند حاکمیت جامعه غافل نشده است.

وی ضمن اشاره به  برگزاری چند یادواره شهدا در گلپايگان به مناسبت روز سوم خرداد افزود: برپایی این یادواره ها برای آشنایی نسل های جوان با سیره شهدا و یافتن گمشده های معنوی جوانان در این یادواره ها موثر و راهگشاست.

حجت الاسلام کرامتی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له ابراز رضایت نسبی از مجلسی با دغدغه های دینی و انقلابی داشتند و فرمودند؛ رفع مشکلات کشور که با رصد و قانون گذاری و نظارت مجلس صورت گیرد. البته هدف قانون گذاری برای رفع ضعف های جامعه، بدون درنظرگرفتن مصلحت های محلی، شخصی و قومی و فقط با دید کلی نظام باید صورت بگیرد.

امام جمعه گلپايگان در پایان با یادآوری اینکه برخی رفتارها و تصمیمات نادرست در این مجلس نیز وجود داشته است، خواستار برطرف شدن آنها در فرصت باقی مانده شد .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها