پوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت در یاسوج رونمایی شد

آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۵۹۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج رسانه سپاه فتح استان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان وکارشناسان روابط عمومی شهرستانها و مناطق کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این آئین گفت: کار آمورش و پرورش تربیت انسان است که باید انسانی در تراز دین و انقلاب تربیت شود.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: در تربیت اسلامی، علمی، فرهنگی و دینی همه باید کمک کنند و این مفهوم را باید همه جامعه به خوبی درک و همکاری کنند.

وی به نقش وجایگاه مهم روابط عمومی ها در عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت : نقش روابط عمومی‌ها در بالا بردن فهم عمومی نسبت به عملکرد آموزش و پرورش بسیار بالاست که باید به خوبی مسائل آموزش وپرورش را به شکل هنرمندانه تبیین کنند.

آیت الله حسینی گفت : در اهمیت وظیفه و جایگاه روابط عمومی همین بس که مولی متقیان علی علیه السلام در فرمان خود به مالک اشتر او را به افکار عمومی مردم توجه می دهند و افکار توده مردم را تکیه گاه دین و جامعه اسلامی بر می شمردند.

وی ابراز داشت: باید مسئولین و والدین توجه ویژه داشته باشند هر چند آموزش و پرورش مسئولیت مستقیم در تعلیم و تربیت دارد، اما عدم همکاری اولیا و حتی ادارات کار آموزش و پرورش را بسیار سخت می‌کند. نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش کم نیست و باید پرسید که چرا دولت‌ها توجه نداشته اند؟ در شان مرکز استان مدارس اجاره‌ای و مدارس کانکسی با کمبود شدید امکانات و فضا نیست. کاملا مشخص است که یک سهل انگاری اداری در گذشته صورت گرفته است . چرا آینده نگری نکرده اند ؟

آیت الله حسینی افزود: اگر کمبود‌ها در موارد دیگر بود به نحوی حلش می‌کردند، اما وقتی به فرهنگ می‌رسد بهانه‌های مختلف آورده می‌شود!

وی افزود: مشکلات را باید به مردم گفت، افراد خیر و توانمند وجود دارند که می‌توانند کمک کنند. امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: برخی هزینه‌ها در مواردی می‌شود که آدم تعجب می‌کند، اما وقتی نوبت به حوزه فرهنگی و کمک به آموزش و پرورش می‌شود عده‌ای بهانه می‌آورند.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌های سنگین دشمن بر علیه نظام و مردم اشاره کرد و گفت: در سالیان متمادی بعد از دوران پیامبر و حکومت امام علی کمتر حکومتی با این ماهیت شیعی در جهان شکل گرفته است و امروز این مهم اتفاق افتاده است ان هم به سختی و با مشقت فراوان. دشمن روی جوانان، معلمین، نوجوانان متمرکز شده که ان‌ها را از ارزش‌های دینی دور کند . ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش در مسیر شایسته خود قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بزرگ آموزش و پرورش در تربیت انسان‌ها افزود: معمولا هوسرانی‌های یک نفر باعث بروز جنگ‌های بزرگ و به آتش کشیده شدن دنیا شده است.

آیت الله حسینی گفت: تربیت خوب و الهی یک انسان می‌تواند منجر به نتیجه خیر برای کل دنیا شود مانند امام خمینی (ره) که دنیا را به مسیر حق طلبی هدایت کرد و یا اینکه تربیت بد صورت گیرد و انسانی قدرت بگیرد که شر مطلق است و دنیا را به جنگ و آتش بکشاند مانند، ترامپ، بایدن، ناپلئون و بسیاری از حکام ظالم که در دنیا جنگ و آتش افروختند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد از برنامه ریزی خوب آموزش وپرورش در اجرای جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت تشکر کرد وگفت: همه دستگاهها و مردم باید نسبت به مسائل آموزش وپرورش حساس باشند و در این زمینه آموزش وپرورش را کمک کنند.

عزت خواه:همواره تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته ایم و خواهیم داشت

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آئین ضمن تقدیر وتشکر از رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: همواره تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته ایم و خواهیم داشت و انتظار داریم که همه به هر نحوی که می‌توانند بخشی از موضوعات را به دست گرفته و آموزش و پرورش را کمک کنند.

حسنعلی عزت خواه افزود: به وجود انتقاد از عملکرد مدیر و دستگاه اعتقاد داریم، اما رسانه‌هایی که انتقاد منصفانه دارند را ارج می‌نهیم و کسانی هم که در بیان انتقاد انصاف ندارند را دعوت می‌کنیم که از اشتباه خود برگردند و منصفانه قلم بزنند.

عزت خواه در پایان با بیان اینکه ما هیچ چیزی را از مردم و رسانه‌ها مخفی نمی‌کنیم، اظهار داشت: به صراحت مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرده و می‌کنیم و در پیشگاه خدای خود سربلند هستیم که هم مشکلات را مطرح کرده ایم و هم دست یاری به سوی مردم و دیگر مسئولین برای همکاری در حل مشکلات آموزش و پرورش دراز کرده ایم و هم خود در حل مشکلات کوتاهی نمی‌کنیم.

موسوی: آغاز فعالیت ستاد جشنواره رسانه و تعلیم تربیت در اداره کل آموزش وپرورش استان

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم از برگزاری نخستین جشنواره «رسانه و تعلیم و تربیت» به منظور ارج نهادن به تلاش های اصحاب رسانه های جمعی استان خبر داد.

سید ولی موسوی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ایجاد تعامل بین فرهنگیان، دانش آموزان ، اولیاء و خانواده بزرگ آموزش و پرورش گفت: رسانه ها برای نظام تعلیم وتربیت نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصت مغتنمی است تا از ظرفیت آنها برای آگاهی بخشی به جامعه بهره لازم را ببریم.

وی تعامل رسانه‌ها با اداره کل و مسئولان آموزش و پرورش در 13 منطقه آموزشی استان را مهم دانست و گفت: شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، توجه بیشتر به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه آموزشی و پرورشی، ایجاد زمینه برای تبادل نظر و تجربه بین رسانه‌ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در برنامه های آموزش وپرورش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی هوشمندانه و به موقع فعالیت های آموزش و پرورش، ضمن ایجاد همگرایی بین مردم و مسئولان ، موجب تقویت اعتماد عمومی می شوند؛ شایسته است که با ارج نهادن به تلاش و کوشش فعالان رسانه‌ای این سرمایه‌های انسانی ارزشمند را پاس بداریم و با تکریم فعالان رسانه‌ای در حوزه تعلیم و تربیت موجبات تقویت آنان را فراهم آوریم.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ستاد جشنواره رسانه و تعلیم تربیت در اداره کل آموزش وپرورش استان فعالیت خود را آغاز نموده است بیان کرد: خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایتهای خبری می توانند آثار خود بر اساس محورهای جشنواره در قالبهای خبر، گزارش خبری، گزارش موضوعی، مصاحبه و عکس ، یادداشت ومقاله ،پوستر ،مستند ،اینفوگرافی ،موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ارسال نمایند.

موسوی با بیان اینکه در دبیرخانه جشنواره سه کمیته «اجرایی»، «علمی و بررسی آثار» و «پشتیبانی و تبلیغ» در اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش تشکیل شده است گفت: پس از جمع‌آوری آثار ارسالی از سوی رسانه‌ها آثار توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرند و برگزیدگان در آیین اختتامیه معرفی و از آنان تجلیل خواهد شد.

 

پوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت  در یاسوج رونمایی شدپوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت  در یاسوج رونمایی شدپوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت  در یاسوج رونمایی شدپوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت  در یاسوج رونمایی شدپوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت  در یاسوج رونمایی شد

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار