آمادگی شهرستان ری برای اسکان بیش از ۱۹ هزار زائران ۶ استان ‌ در مراسم سالگرد ارتحال امام

مسئول کمیته اجرایی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان ری از اعزام ۷۸۰۰ زائر از شهرستان ری برای شرکت در مراسم ارتحال خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر از زائران ۶ استان ‌کشور برای شرکت در مراسم ارتحال در ری فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۲۷
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

  سرهنگ روح‌الله قنبری عصر امروز در نشست خبری برنامه‌های سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: شهرستان ری در برگزاری مراسم ارتحال امام 3 مأموریت مهم از جمله اعزام و اسکان زائران و نیز برقراری امینت مراسم را بر عهده دارد که در نهایت جلسات با پیگیری متداوم سرپرست فرمانداری شهرستان ری به‌خوبی پیش رفت.

وی افزود: در ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب ظرفیت اسکان 19 هزار و 450 نفر از زائران 6 استان کشور فراهم شده که از این میزان 15500 نفر در بخش مرکزی شهرستان ری و 3950 نفر در بخش‌های کهریزک و فشافویه مستقر خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری در ادامه گفت: اعزام 7800 زائر از سطح شهرستان ری برای شرکت در مراسم ارتحال پیش‌بینی‌شده که 5 هزار نفر از آن از بخش مرکزی و 2800 نفر از 3 بخش کهریزک فشافویه و قلعه نو در روز 14 خرداد در مراسم حضور خواهند یافت.

سرهنگ قنبری تصریح کرد: تشدید گشت‌های اطلاعاتی و عملیاتی و گشت‌های ثارالله و... از روز سوم خرداد در محوطه آستان مطهر امام خمینی (ره) آغاز شده و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ویژه برنامه رحلت علاوه بر روز چهاردهم در سایر مساجد، حسینیه‌ها و همچنین حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شب رحلت برگزار و ویژه برنامه‌هایی برای آن مراسم در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اجرایی ستاد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان ری ابراز داشت: مساجد، مدارس و حسینیه‌های دارای ظرفیت اسکان زائر مشخص شده و گروه‌های پیشرو از استان‌ها برای بازدید در منطقه حضور دارند و عصر روز سیزدهم اولین کاروان از زائران امام خمینی (ره) وارد شهرستان می‌شود و همچنین زائران می‌توانند از ظرفیت مذهبی و سیاحتی شهرستان ری نیز استفاده کنند.

سرهنگ قنبری با اشاره به امکان خدمات دهی محدود به زائرانی که خارج از کاروان‌ها برای مراسم ارتحال حضور می‌یابند در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ثبت‌نام در پایگاه‌های بسیج و مساجد انجام می‌شود و روز و ساعت حرکت اعلام و 200 دستگاه اتوبوس برای تردد و اعزام زائران از شهرستان ری در نظر گرفته شده است لذا توصیه می‌شود زائران برای استفاده از خدمات مطلوب در این مراکز ثبت‌نام انجام دهند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار