دکتر قنبری در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)؛

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در ذوب آهن اصفهان

معتقدم اگر همه ی سلسله های گذشته ی کشور ما از خاک برخیزند به زیارت مرقد مطهر امام راحل(ره) خواهند رفت، چرا که امام (ره) عزت و استقلال از دست رفته را به ایران برگرداند.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۹۰
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ، مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور مدیرعامل،کارکنان و بسیجیان شرکت ذوب آهن اصفهان با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری،استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار گردید.

در این مراسم با شکوه دکتر قنبری ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) و تبیین شخصیت ایشان اشاره داشت: تنها سلسله ی مداومی که در طول تاریخ   با گذشتن از حب دنیا و ریاست طلبی  توانست در بالاترین سطح، خود را حفظ نماید،مرجعیت شیعی بوده است و هرکدام از بزرگان مرجعیت شیعی بر خلاف دیگر ادیان و مذاهب یگانه های تاریخ هستند که در این مرجعیت شیعی یک نفرِ استثنایی هست که خداوند متعال نگاه ویژه ای به وی داشته است که در عین حال یک مظلومیت خاصی را دارد.

وی افزود: زندگی توحیدی امیرالمؤمنین علیه السلام بازتاب جلوه ربوبیت است و کسی که توانست از آن بازتاب تاسی بگیرد، بدون تردید امام خمینی (ره) است.

این استاد تاریخ در تبیین ابعاد شخصیتی دردانه ی قرن گفت:
اگربه قلم امام (ره) بنگریم،آن قلم چنان فاخر است که یک فارسی زبان به زحمت می تواند بدون تبیین و تفسیر  آن متن را درک کند ولی همین امام در کلام با آحاد مردم بسیار ساده گو بوده و سلیس سخن می گفتند و تنها شخصیتیست که از اول تا آخر زندگی اش در یک تراز است.

دکتر قنبری در ادامه بیان داشت: همه ی شاهان حاکم بر این سرزمین از هر طریقی که حکومت کردند چه با ظلم و ستم و حتی خدمت پس از به قدرت رسیدنشان و مجموع عملکردشان، هیچگاه دست نشانده نبودند،الا رضا پهلوی و محمدرضا پهلوی که عنصر اجنبی و سرسپرده بودند و پس از اینکه تاریخ مصرف شان تمام شده بود توسط انگلیس و بعد آمریکا، کنارزده شدند.

ایشان بیان داشت: من معتقدم اگر همه ی سلسله های شاهنشاهی گذشته از خاک برخیزند به زیارت امام راحل عظیم الشان ما خواهند رفت چرا که عزت و استقلال از دست رفته ی دوران پهلوی را به ایران باز گرداند.

وی ضمن تبیین سه شاخص استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی، داشتن روحیه ی انقلابی را فصل الخطاب رسیدن به اوج موفقیت ها دیده و شاهد مثال آن را دستیابی به  انواع تکنولوژی های صنعتی و نظامی دانست.

دکتر قنبری با آرزوی توفیق برای شرکت عظیم ذوب آهن اصفهان ،رفتن در بدنه ی کار را افتخار برشمرده و افزود:
بایدبا نگاه انقلابی ذوب آهنی ده برابر قوی تر از گذشته ساخت و این با سعی و تلاش شما محقق خواهد شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله رهبر به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز با حضور سرهنگ خدامیان فرمانده محترم ناحیه ی مقاومت لنجان و سرهنگ مختاری فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج شهید تندگویان، از مقام شامخ شهید محمد کاظم زاده شهید شاخص جامعه ی کارگری سال۱۴۰۲ و شهدای عملیات الی بیت المقدس تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات