خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛

طرح ملی مرجعیت رسانه در دست بررسی است/جشنواره رسانه ای ابوذر باید به دنبال حل مسأله استان ها باشد

کارآزموده عنوان کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر باید حل کننده مسأله در استان ها باشد و حداقل بتواند با کمک رسانه استان ها، یک مسأله از مسائل استان را حل کند
کد خبر: ۹۵۱۸۵۴۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست صمیمی اعضای هیئت اندیشه ورز و جمعی از فعالان رسانه ای استان قزوین با حضور دکتر مرتضی کارآموزیان صبح امروز در سالن جلسات اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

دکتر مرتضی کارآموزیان در این نشست با اشاره به کارزارهای متعدد در عرصه های مختلف کشور و نقش بسیج رسانه در این میدان بیان کرد: ما این کارزارها را شناختیم و در بسیج رسانه یک گام دوم تعریف کردیم که تعریف این کام دوم بدون در نظر گرفتن شرایط کشور و حوادث اتفاق افتاده، بوده بلکه وظایف و رسالت های را برعهده داشتیم که توانستیم آنها را به اجرا رسانیم.

وی گفت: از سال گذشته ماموریت هایی را تبیین کردیم و این نقشه راه را که مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری است تبیین و پیاده سازی کردیم. اما عمده کار از سال ۷۲ هر کجا که رهبر انقلاب در حوزه رسانه، فضای مجازی، ارتباطات، محتوا ارائه دادند، ما پیاده سازی کردیم. همچنین ما در کنار این موضوعات نیاز داشتیم که بدانیم میزان مصرف رسانه ای مردم کشور چگونه است که این امر نیز به پژوهش های انجام شده به تقکیک هر استان این میزان رسانه ای استان ها تعیین شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: همچنین امروز با استفاده از اطلس رسانه ای کشور در حوزه ها و دسته بندی های مختلف به تفکیک هر استان جریان سازی ها انجام می شود. اعتقاد داریم که در بیشتر استان های کشور این امر شکل گرفته و طبق این اطلس رسانه ای ۲۰۰ پارامتر برای ما تعریف شده که طبق آن جریان سازی های رسانه ای انجام می شود. اعتقاد ما این است که سازمان بسیج رسانه باید بزرگترین تشکل جریان ساز رسانه ای کشور باشد.

کارآزموده در ادامه عنوان کرد: فصل مشترک اقدام رسانه های کشور، بسیج رسانه است. طبقه بندی های مختلف رسانه ای در کشور داریم و برخی تعاریف را رهبر انقلاب برای ما تعیین کرده اند. سال گذشته بحث طرح اقدام عملی جهاد تبیین از سوی رهبر انقلاب، برای رسانه ای ها مطرح شد. امسال نیز در حرم مطهر رضوی وظیفه امیدآفرینی در جامعه را نیز برعهده رسانه ها نهادند. طبق این امر در بحران ها، چند برنامه عملی در بسیج رسانه برای رسانه ها تبیین شد. 

وی افزود: طبق این برنامه های علمی بررسی شده به نتایجی دست یافتیم که تا حدودی مرجعیت رسانه را از دست داده ایم. برخی رسانه ها با ایجاد. ناامیدی اوضاع کشور را نامناسب جلوه دادند. در کشور هشتاد درصد تولیدات کشور در جشنواره ابوذر که ۶ هزار و ۸۰۰ رسانه در آن شرکت کردند، پس از اغتشاشات بوده و این امر نشان می دهد که اخبار برخی رسانه ها مبتنی بر شکست رسانه های کشور یک دروغ پردازی است.

کارآزموده ادامه داد: طرح ملی مرجعیت رسانه سال گذشته با همت سردار سلیمانی با محوریت بسیج، تصویب شد و خروجی هیات اندیشه ورز استان ها همین طرح مرجعیت رسانه است که در دست بررسی است تا ایرادات طرح برطرف شود اما در کنار این امر باید اقدامات موثری انجام شود. جشنواره رسانه ای ابوذر، امسال بازسازی مجدد شد و به دنبال تولید محتوای سنگین و نمایشی نیستیم بلکه باید به دنبال مفهوم سازی در جامعه و کشف مسأله در استان ها و بلافاصله حل مسأله باشند. جشنواره ابوذر باید حل کننده مسأله در استان ها باشد و حداقل بتواند با کمک رسانه استان ها، یک مسأله از مسایل استان را حل کند

این مسوول اضافه کرد: همچنین جشنواره ابوذر باید به سمت علمی حرکت کند و بتواند محتوای علمی ارایه دهد. با توجه به اوامر رهبر انقلاب و گرایش سخنان ایشان به سمت رسانه ها، امسال راویان پیشرفتِ طرح راهیان پیشرفت با سه هدف برعهده رسانه هاست. هدف اول روایتگری پیشرفت است. ما معتقدیم باید تیتر و مفهوم را رسانه ها انجام دهند و محتوا سازی با کنش‌گران باشد. امروز ذائقه مردم ایران با توجه به بحران ها و اتفاقات موجود در طول سالیان تغییر کرده است.

وی گفت: دومین موضوع در طرح دیده بان رسانه، کشف مسایل جامعه است و مردم باید بدانند رسانه ها مرجعی برای کشف و احصا مسایل و دغدغه های مردم در استان ها وجود دارد که این امر موجب بازگشت اعتماد مردم به رسانه می شود. مورد سوم، طرح لیگ یا جام رسانه ای امید است. یکی از مشکلات ما عدم کادر سازی رسانه ای برای جبهه انقلاب است. سازمان نظام رسانه ای کشور باید شکل بگیرد چرا که تا زمانی که این سازمان شکل نگیرد مشکلات حقوقی و مادی رسانه ها باقی خواهد ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه با اشاره به مفاد طرح جام رسانه ای امید یادآور شد: ما در این به دنبال برگزاری رویدادهای ۲۴ ساعته در شهرستان های هر استان جهت محتواسازی برای بیان اخبار خوب هر استان در قالب های مختلف خبری و مجازی، انتشار این اخبار و پایش آنها، اشباع فضای رسانه ای و مجازی کشور از اخبار امیدآفرین، ایجاد موج و جریان سازی از طریق رسانه ها و کادرسازی به موقع و مناسب می‌باشد. 

کارآزموده در پایان ضمن تقدیر از کانون های بسیج رسانه استان قزوین مبنی بر برگزاری برنامه های خلاقانه و جهادی و ضمن استقبال از پیشنهادات فعالان رسانه ای استان قزوین مبنی بر ایجاد قرارگاه گفتمان غالب ولایت گفت: ما هیچ سخنرانی بعد از سال ۹۷ نداشتیم که رهبر انقلاب به رسانه ها اشاره نکرده باشند و باید قرارگاه گفتمان غالب ولایت در رسانه شکل گیری شود. سازمان بسیج رسانه به دنبال ایده های نو و ناب است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار