مهدی عبادی خبر داد:

آغاز عملیات احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۱۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهدی عبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: مرحله اول احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی ویژه مددجویان، با ظرفیت ۵ کیلووات، به‌زودی در سطح استان کلید خواهد خورد.
 
وی افزود: سهمیه نیروگاه‌های خورشیدی امسال ۱۵ هزار و ۴۰۰ سامانه که سهمیه اول آن در سطح استان توزیع شده است.
 
عبادی ادامه داد: جلسات اولیه بررسی ابعاد مختلف پروژه با حضور کنسرسیوم تخصصی شامل ۹ شرکت معتبر در این حوزه و همچنین بازدیدهای میدانی از مناطق در سطح استان انجام شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با مساعدت شرکت توزیع برق و بانک رسالت به‌عنوان متولی اعطای تسهیلات به مددجویان، احداث این نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: باتوجه‌به توانمندی شرکت‌های ۹ گانه و عزم دستگاه‌های اجرایی همکار در این طرح در تلاشیم بتوانیم تا شهریورماه امسال بخش عمده‌ای از این نیروگاه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
 
عبادی نقش قرارگاه غدیر در حوزه سیستان را در واگذاری این نیروگاه‌ها قابل‌تقدیر دانست و بیان کرد: امید داریم فرمانداران و مسئولین محلی نیز همانند گذشته در جهت پیشبرد اهداف بلند این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه سهمیه تسهیلات پنل خورشیدی از ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان است، افزود: یکی از مزایای این طرح، خرید تضمینی برق تولیدی توسط ساتبا است که به مددجویان کمک می‌کند تا به درآمد پایدار برسند.
 
عبادی خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه این است که قرارداد خرید تضمینی به‌عنوان ضمانت وام این واحدها در نظر گرفته شده و عملاً مددجو برای دریافت تسهیلات، نیاز به ضامن ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار