رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دو برابر شدن سهمیه جذب کادر درمان استان زنجان

زنجان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، سهمیه جذب از 200 نفر به حدود 450 نفر رسیده که سهم پرستاران در این جذب قابل توجه است.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۷۹
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

 

دو برابر شدن سهمیه جذب کادر درمان استان زنجانبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ جلسه مطالبه‌گری به همت بسیج رسانه استان زنجان و با حضور حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه موارد متعدد از جمله نارضایتی از رفتار کادر درمان در مراکز درمانی، ضرورت پایش این رفتارها، مشکلات پرستاران، دریافت زیرمیزی برخی پزشکان از بیماران، کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها و ... مطرح شد.


همچنین از حواشی این جلسه حضور تعدادی از پرستاران در محل جلسه و اعتراض آن‌ها به عدم رسیدگی به مشکلات پرستاران بود که محرم رمضانی نماینده پرستاران به مشکلاتی از قبیل تعرفه گذاری خدمات، شیفت‌های زیاد و همچنین ملاقات نداشتن با رئیس دانشگاه اشاره کرد.


در ابتدای این جلسه، بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان اظهار کرد: این دانشگاه ۱۰ هزار کارمند، ۵ هزار دانشجو و حدود ۴۵۰ عضو هیأت علمی دارد و در حد بضاعت خود برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کند و کمبود‌ها و نارضایتی‌ها را نادیده نمی‌گیرد و منکر آنها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص رتبه خود اظهاری دانشگاه گفت: این واحد دانشگاهی آمار واقعی را در این زمینه اعلام می‌کند و هیچ زمانی به دنبال آمارسازی نیست و بر ارتقای شاخص‌های سلامت حرکت می‌کند.

وی به نارضایتی مردم از برخورد کادر درمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه میانگین تعداد کل مراجعات به بیمارستان‌های استان در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر اعلام شده، اگر گفته شود که همه مراجعه کنندگان از نوع دریافت خدمات ناراضی بودند، کمی بی انصافی بوده و آمارها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

بختیاری با اذعان به فشردگی کار و خستگی کادر درمان از جمله پرستاران افزود: به دلیل کمبود نیرو، پرستاران با فشار کاری بالا و خستگی‌های فراوان به بیماران خدمت رسانی می‌کنند و قبول داریم ممکن است گاهی اوقات با بیمار برخورد مناسبی نداشته باشند، اما با توجه به دریافت خدمات تعداد زیادی از افراد از بیمارستان‌ها ممکن است درصدی هم از خدمات بیمارستان‌ها ناراضی باشند، که پایش‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود که به کمترین حد خود برسد، اما اگر گفته شود درصد نارضایتی زیاد است قدری بی انصافی در حق کادر درمان است.

وی به ارجاع بیماران بیمارستان‌ها به مطب‌ها توسط برخی پزشکان اشاره کرد و گفت: ما نیز مخالف این کار هستیم و در این خصوص تذکرات لازم داده شده و در برخی موارد هم افراد خاطی از خدمت انفصال یا به هیأت قضایی معرفی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان به موضوع فعال شدن بخش جراحی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زمینه جراح در کل کشور کمبود وجود دارد، اما ما از متخصصان قلب استان‌های دیگر برای حضور و ارائه خدمت در زنجان دعوت کرده و تجهیزات این بخش هم ارتقاء یافته است.


وی در خصوص جذب کادر درمان در استان زنجان گفت: سهمیه کادر درمان در استان ۲۰۰ نفر بود که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده این تعداد به ۲ برابر یعنی ۵۴۶ نفر افزایش یافته است که سهم پرستاران در این جذب ۱۸۰ نفر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار