کارشناس و مشاوره خانواده:

نوجوانی؛ دورانی که قلب تشنه نور است/ ۴ کلید طلایی برای رسیدن به موفقیت

کارشناس و مشاوره خانواده گفت: نوجوانی همان دوران مهمی است که قلب؛ تشنه نور است و اگر نور در قلب جای نگرفت و انتظار نوجوان بی پاسخ بماند ظلمت وارد قلبش می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۵۷
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ صابر حیدری کارشناس و مشاوره خانواده با حضور در هیئت هفتگی‌ بسیج دانش‌آموزی شهرستان فراهان تلاش برای رسیدن به موفقیت را یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های فردی دانست و گفت: با توجه به تله‌هایی که دشمنان برای نوجوانان به ویژه نسل جدید انقلاب برنامه‌ریزی کرده است، نسل نوجوان بایستی برای رسیدن به موفقیت ۴ کلید طلایی را همراه داشته باشند که اولین آن داشتن رفیق خوب و صادق در سنین نوجوانی است.
وی ادامه داد: اگر رفیق با ایمان، پاکدامن و صادق داشته باشید مطمئناً همراه خوبی هم برای انسان خواهد بود.
حیدری دومین کلید طلایی را رفاقت با امام‌ زمان (عج) دانست و بیان کرد: رفاقت با امام زمان (عج) در هر سنی باید مد نظر گرفته شود. حضرت مهدی (عج) رفیقی نایاب است، اگر دلت با امام همراه باشد و حضور قلبی داشته باشید راه را اشتباه نرفته‌اید.
این کارشناس خانواده گفت: نوجوانی همان دوران مهمی است که قلب، تشنه نور است و اگر نور در قلب جای نگرفت و انتظار نوجوان بی‌پاسخ بماند ظلمت وارد قلب او می شود. چراکه خانه قلب از مهمان خالی نمی‌ماند و مهم این است که میزبان چه کسی باشد.
وی افزود: سومین کلید احترام به پدر و‌ مادر است؛ ما درون خانه و به کمک اعضای این‌ خانه رشد و پرورش کرده‌ایم و همیشه به هم نیازمندیم.
حیدری تصریح کرد: همیشه به یاد داشته باشید کسانی که در خانه حضور دارند نگران ما و چشم به راه ما هستند. آن‌ها کسانی هستند که منتظرند تا در زمینه‌های ‌مختلف سربلندشان کنید و مایه افتخارشان باشید، پس رفتاری نکنید پدر و مادرتان از شما آزرده خاطر شوند.
این‌ کارشناس و مشاوره خانواده گفت: کلید طلایی چهارم؛ نماز است. هر کس به هر جایی رسیده از نماز خواندن و به خصوص نماز اول وقت است.
وی خاطرنشان کرد: همیشه سعی کنید ساعت زندگی‌ را به وقت‌‌ نماز تنظیم کنید. با کمی تمرین می‌توان از فضیلت نماز اول وقت بهره‌مند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار