خبرهای داغ:
در جلسه تخصصی «هیأت اندیشه ورزی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور» مطرح شد؛

ضرورت کسب و بازآموزی مهارت کارگران در عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی / ضرورت پیوند کارگران و مهارت آموزی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه تخصصی «هیأت اندیشه ورزی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور»، بر ضرورت کسب و بازآموزی مهارت کارگران در عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۵۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

ضرورت کسب و بازآموزی مهارت کارگران در عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی / ضرورت پیوند کارگران و مهارت آموزی

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، «غلامحسین حسینی نیا»، با اشاره به پیوند سازمان های آموزش فنی و حرفه ای و بسیج کارگران و کارخانجات در تربیت کارگر ماهر، بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای خانه و پایگاه سازندگی کارگران در تحقق مهار تورم و رونق تولید است.
وی با بیان اینکه داشتن نگاه بسیجی در جهت پیشبرد «نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» و گسترش چتر مهارتی ضرورت است، تصریح کرد: با مجهز شدن به ابزار دانش و مهارت و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های ملی می توان به خوبی در جبهه اقتصادی نقش آفرینی کنیم.
معاون وزیر کار، اظهار داشت: حقانیت ایران در منطقه و عرصه های بین المللی با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری و پایمردی شهدا و در رأس شهدا حاج قاسم سلیمانی نمایان شده است و ما شاهد تغییرات قواعد بازی در منطقه و بین الملل با محوری جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت از بین بردن شکاف نیاز بازار کار و مهارت، اذعان داشت: ٨٣ میلیون شغل در جهان با تأثیر از هوش مصنوعی ابربحران جامعه کارگری دنیا حذف خواهد شد و در این عرصه کسب و بازآموزی مهارت آموزی کارگران در عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی بسیار مهم و قابل توجه می باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ارائه آموزش های مهارتی به ۴ میلیون نفر از ۲۰ میلیون جمعیت فعال پیش بینی شده است که 28 درصد آن بر اساس توانایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و 72 درصد بر اساس کمک تشکل های مردمی و انقلابی انجام می شود.
وی با اعلام اینکه تشویق و ترغیب اصناف، تولید کنندگان و ... توسط بسیج کارگران و کارخانجات جهت ورود به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و توسعه مراکز بین و جوار کارگاهی، گام اساسی در تربیت نیروی ماهر می باشد، افزود: 3 هزار و 500 مرکز بین و جوارکارگاه در کشور آمادگی ارائه آموزش های مهارتی و تربیت نیروی ماهر را دارند.
حسینی نیا در پایان خواستار همکاری در اجرایی شدن طرح «مدارس تابستانه مهارت» در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت ‌دانش‌ آموزان و ارائه ‌آموزش‌های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی شد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور وجود کارگر ماهر را قدرتمندی نظام دانست و گفت: برای پذیرش کارگران ماهر در داخل و خارج کشور رقابت وجود دارد.
«حمیدرضا اله بداشتی» خاطرنشان کرد: افراد در بازار کسب و کار با کسب آموزش های آموزش های فنی و حرفه ای مهارتی به یک چابکی جهت ورود به عرصه های مختلف بازار کار می رسند.
وی با اشاره به کلام سردار سلیمانی که تحریم ها باعث رشد کشورها می شود، بیان داشت: مدیران لایق و کارگران ماهر دلیل بالندگی و حرکت چرخ های صنعت کشور ایران علی رغم تحریم های بی رحمانه و ظالمانه بوده اند.
رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور احصاء مشکلات و رفع موانع و مشکلات کار و تولید را سیاست‌ این سازمان، برشمرد و گفت: ما نظام الهی محور و پیرو ولایت هستیم و در این تحریم ها و پیچ تاریخی با موفقیت عبور خواهیم کرد.
اله بداشتی در پایان با تأکید بر اطلاع رسانی از دستاورد‌های جمهوری اسلامی در جهت امیدآفرینی، پیوند کارگران و مهارت آموزی را ضروری دانست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار